2013. április 03., szerda 14:05

Mely sportágakat kerüljék a kismamák?

Írta:  IMPULSERMAGAZIN
  • Betűméret Betűméret csökkentése Betűméret csökkentése Betűméret növelése Betűméret növelése
  • Nyomtatás
  • E-mail
Értékelés:
(0 szavazat)
Ha sportolás közben nem érezzük jól magunkat, vagy más tüneteket észlelünk, mindenképpen hagyjuk abba. Ha sportolás közben nem érezzük jól magunkat, vagy más tüneteket észlelünk, mindenképpen hagyjuk abba.
Néhány sportág nem javasolt terhesség alatt, mert gyakorlásuk veszélyezteti a babát és a kismamát is. Különösen a várandósság első 17 hetében kerüljük az ugrálással járó sportágakat. Ugyancsak mondjunk le azokról a sportágakról, amelyek összeütközésekkel, párharcokkal és fokozott esésveszéllyel járnak együtt. Ide tartoznak például a futball, a kosárlabda, a kézilabda, a röplabda, a görkorcsolya, a sífutás és a kemény állóképességi edzés.


Legyünk óvatosak a nyújtó gyakorlatokkal, mert most minden ízület és szalag rugalmasabb, mint normál körülmények között. Ugyanis a terhességi hormonok felkészítik az ízületeket és szalagokat a szülésre, csak így képes a medence annyira kitágulni, hogy a baba fejének elegendő helye legyen.
Mikor egészséges a sport a kismama számára?

Ha sportolás közben nem érezzük jól magunkat, vagy más tüneteket észlelünk, mindenképpen hagyjuk abba. Értesítsük az orvosunkat, ha a tünetek nem múlnak el. Ha vérezni kezdünk, azonnal hívjuk az orvost. Ne sportoljunk, illetve hagyjuk abba az edzést, ha:
  •  
  • kényelmetlenséget érzünk,
  • szédülünk,
  • fájdalmat érzünk,
  • vérezni kezdünk,
  • problémánk volt az előző terhességünkkel,
  • betegek vagyunk.
  •  


Léteznek kímélő sportágak?
Az úszás kímélő és egyben hatékony. Lassan és nyugodtan kezdjük el. Első 3 alkalommal 5-10 percig ússzunk, ezután fokozatosan növeljük az időtartamot 20 percre normál tempóban, hetente 2-3-szor. A vízhőmérséklet 18-25°C között legyen. A gyors gyaloglás, fél órán keresztül, heti 2-3-szor szintén jó módszer, hogy a szervezetünket egészségesen tartsuk. Ha problémánk van a lábunkkal, kerékpározzunk. Ne menjünk jakuzziba, és ne fürödjünk forró vízben. A magas hőmérséklet árt a babának. Ezekben a fürdőkben ráadásul nyüzsögnek a baktériumok és a gombák. Az immunrendszer az eltolódott savszint és a megváltozott hüvelyflóra miatt gyengébb, ezért ilyenkor magasabb a rizikója egy gombás hüvelyfertőzésnek.
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned

KÖVESS MINKET!

 
 

Follow Me on Pinterest

TÁMOGASD MUNKÁNKAT

-H I R D E T É S-

EZT IS AJÁNLJUK

KÖVESS MINKET ITT IS

 
 

KERESS OLCSÓ SZÁLLÁST