2013. január 18., péntek 13:15

A bogyós gyümölcsök újabb előnyös hatását igazolták

Írta:  Origo
  • Betűméret Betűméret csökkentése Betűméret csökkentése Betűméret növelése Betűméret növelése
  • Nyomtatás
  • E-mail
Értékelés:
(1 szavazat)
Heti három adag eper vagy áfonya fogyasztása harmadával csökkentheti a nőknél a szívinfarktus kockázatát - állapította meg egy új kutatás.


A bogyós gyümölcsök, elsősorban az áfonya és az eper egészségre gyakorolt jótékony hatásait korábban számos kutatás igazolta már: kiderült, hogy serkentik az agyműködést és késleltetik az időskori szellemi leépülést, elejét vehetik bizonyos fertőzéseknek, sőt a koleszterinszintet is csökkenthetik. A közelmúltban a népszerű bogyósok újabb kedvező tulajdonságára derült fény: rendszeres fogyasztásuk révén jelentősen mérséklődhet a nőknél a szívinfarktus kockázata.

A Harvard Egyetem Közegészségügyi Intézetének szakemberei brit kutatókkal együttműködve közel 94 ezer nőből álló mintán vizsgálták az étkezés és a szívinfarktus előfordulása közötti összefüggéseket. A résztvevőket 18 éven keresztül kísérték figyelemmel, és étkezési szokásaikat négyévente felülvizsgálták. Az eredmények alapján az áfonyát és epret hetente több alkalommal fogyasztó nők esetében az infarktuskockázat 32 százalékkal alacsonyabbnak bizonyult, mint az ezekből alig (havonta egyszer, vagy ritkábban) fogyasztó társaiknál. A kevés bogyós gyümölcsöt fogyasztók csoportjában az infarktuskockázat még akkor is magasabbnak bizonyult, ha étrendjük egyébként sok más gyümölcsöt és zöldséget tartalmazott.

Antioxidáns tulajdonság

Az áfonya és az eper elsősorban a bennük lévő jótékony hatású, a flavonoidok közé tartozó antocianinek miatt hasznosak. Utóbbiak értágító hatással bírnak, és gátolják az érelmeszesedést is - olvasható a Circulation című szakfolyóiratban megjelent tanulmányban.

A szakemberek arra is kitértek, hogy az áfonya és az eper szívvédő hatása függetlennek bizonyult az érrendszeri betegségek rizikófaktoraitól, például az alkoholfogyasztástól, testsúlytól és a dohányzástól. Az eredmények arra is utalnak, hogy a rendszeres eper- és áfonyafogyasztás pozitív hatásai akár évtizedekkel később is tetten érhetők, ezért aki teheti, étrendjét minél gyakrabban egészítse ki egy marék eperrel vagy áfonyával, legalább szezonidőszakban.

Kapcsolódó elemek

  • A túl sok és gyors tempójú futás épp oly káros lehet, mint a mozgásszegény életmód
    -
        London, 2015. február 4., szerda (MTI) - A túl sok és gyors tempójú futás épp olyan káros lehet az ember egészségére, mint a mozgásszegény életmód - derült ki a Journal of the American College of Cardiology című szívgyógyászati szaklapban közölt dán tanulmányból.
  • Élünk vagy túlélünk?
    A kérdés nem lehet mindegy, éppen ezért tudatos egyensúlyra kell törekednünk, az élet minden területén. Törődjünk egészségünkkel, ne hárítsuk az orvosra minden esetben a felelősséget! A betegségek, hiányállapotok és a gyengeség ne tartozzon az emberhez.
  • Szunai Linda így lesz fitt a strandszezonra!
    Népszerű szépségkirálynőnek lenni igazi kihívás, jól tudja ezt Szunai Linda, Miss World Hungary 2011 is, aki mindent megtesz azért, hogy még egészségesebb és fittebb legyen a nyári strandszezonra! A következőkben Linda elárulja életmód tippjeit!
  • Borban az egészség
    Egészségünk érdekében, akár minden nap ihatunk egy pohárka vörösbort, hiszen a benne található polifenolok javunkat szolgálják, viszont fontos a mértékletesség. Maximum két deciliter minőségi vörösbor az a mennyiség, ami még pozitív hatással bír.
  • Makrobiotikus táplálkozás
    A makrobiotika nem csak közönséges étrend vagy étkezési szokás, hanem alapvetően filozófiai életmód. Jellemzően egyfajta meggyőződés, hogy a mentális és fizikai állapot elválaszthatatlan egymástól.
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned

KÖVESS MINKET!

 
 

Follow Me on Pinterest

TÁMOGASD MUNKÁNKAT

-H I R D E T É S-

EZT IS AJÁNLJUK

KÖVESS MINKET ITT IS

 
 

KERESS OLCSÓ SZÁLLÁST