2013. január 21., hétfő 09:53

Banán – összetevők és kalóriák

Írta:  Impulser Magazin
  • Betűméret Betűméret csökkentése Betűméret csökkentése Betűméret növelése Betűméret növelése
  • Nyomtatás
  • E-mail
Értékelés:
(0 szavazat)
Az érett banánt ne tároljuk hűtőszekrényben, mert ott elveszíti színét és ízét. Az érett banánt ne tároljuk hűtőszekrényben, mert ott elveszíti színét és ízét.
A banán bizonyára már az édenkertben is szerepet játszott. Nem csoda, hisz a trópusi gyümölcs mennyeien finom, és fontos tápanyagokat tartalmaz.


Egy banán tápértéke a következőkből áll össze: 100 gramm banánban 20 gramm szénhidrát, 1,2 gramm fehérje, valamint 1,8 gramm rostanyag található. Ami a kalóriát illeti, 100 gramm banán 88 kcal-t tartalmaz. A banán a sok értékes összetevő miatt, mint a kálium és a magnézium, erősíti az idegeket és javítja az agyteljesítményt.

Miért banán a banán?

A trópusi gyümölcs a nevét a kinézetének köszönheti. Arab kereskedők a középkorban a gyümölcsöt „ujj”-nak nevezték, ami arabul „banan”. A banán különben csak a növekedése közben válik görbévé. A gyümölcsök nagy kötegekben nőnek a banánfa szárán. Kezdetben ezek a kötegek lefelé csüngnek, és a nagy levelek védik őket a fénytől. Később a levelek lehullanak, és a banánok a fényforrás, a Nap felé nyújtóznak, majd görbén nőnek tovább.

Milyen formában egészséges?

Banánt mindig ehetünk, de a különböző érési stádiumokban különböző hatásokat érünk el. Az érés során a keményítő átalakul cukorrá. A cukrot a szervezet gyors energiaforrásnak használja, a keményítőt ellenben először le kell bontani cukorrá, és a kiürült energiaraktárakat lassabban tölti fel. Az éretlen zöld banánban a keményítő és cukor aránya 20:1, az érett sárgában ez megfordul 1:20-ra. Minél sárgább a héj, annál nagyobb tehát a cukor aránya. A lényeg: a napsárga gyümölcsök a legjobbak az egészségünknek. A sárga banánok tartalmazzák a legtöbb vitamint, valamint emészthető szénhidrátokat. A barna banánok ellenben már veszítettek a fontos vitaminokból.

Hogyan tároljuk a banánt?

A banán a klimaktérikus fajtákhoz tartozik, amelyek leszedés után utóérnek. Ezért a gyümölcsöt mindig zölden szedik le. A szállítás hűtőhajókon történik, mert a 13,2 °C alatti hőmérséklet megállítja a természetes érést. A legjobb, ha zöld banánt veszünk, és hagyjuk otthon megérni. Az érett banánt azonban ne tároljuk hűtőszekrényben, mert ott elveszíti a színét és az ízét.

Kapcsolódó elemek

  • A túl sok és gyors tempójú futás épp oly káros lehet, mint a mozgásszegény életmód
    -
        London, 2015. február 4., szerda (MTI) - A túl sok és gyors tempójú futás épp olyan káros lehet az ember egészségére, mint a mozgásszegény életmód - derült ki a Journal of the American College of Cardiology című szívgyógyászati szaklapban közölt dán tanulmányból.
  • Élünk vagy túlélünk?
    A kérdés nem lehet mindegy, éppen ezért tudatos egyensúlyra kell törekednünk, az élet minden területén. Törődjünk egészségünkkel, ne hárítsuk az orvosra minden esetben a felelősséget! A betegségek, hiányállapotok és a gyengeség ne tartozzon az emberhez.
  • Szunai Linda így lesz fitt a strandszezonra!
    Népszerű szépségkirálynőnek lenni igazi kihívás, jól tudja ezt Szunai Linda, Miss World Hungary 2011 is, aki mindent megtesz azért, hogy még egészségesebb és fittebb legyen a nyári strandszezonra! A következőkben Linda elárulja életmód tippjeit!
  • Borban az egészség
    Egészségünk érdekében, akár minden nap ihatunk egy pohárka vörösbort, hiszen a benne található polifenolok javunkat szolgálják, viszont fontos a mértékletesség. Maximum két deciliter minőségi vörösbor az a mennyiség, ami még pozitív hatással bír.
  • Makrobiotikus táplálkozás
    A makrobiotika nem csak közönséges étrend vagy étkezési szokás, hanem alapvetően filozófiai életmód. Jellemzően egyfajta meggyőződés, hogy a mentális és fizikai állapot elválaszthatatlan egymástól.
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned

KÖVESS MINKET!

 
 

Follow Me on Pinterest

TÁMOGASD MUNKÁNKAT

-H I R D E T É S-

EZT IS AJÁNLJUK

KÖVESS MINKET ITT IS

 
 

KERESS OLCSÓ SZÁLLÁST