2013. január 28., hétfő 10:53

Karalábé – a káposzta és a fehérrépa között

Írta:  Impulser Magazin
  • Betűméret Betűméret csökkentése Betűméret csökkentése Betűméret növelése Betűméret növelése
  • Nyomtatás
  • E-mail
Értékelés:
(0 szavazat)
A legfantáziadúsabb karalábés receptek a német konyhából származnak. A legfantáziadúsabb karalábés receptek a német konyhából származnak.
A káposzta és a fehérrépa kereszteződéséből létrejött karalábé nagyon különleges.


Nem a termése, a virága, a levele vagy a gyökere olyan ízletes: a szára alkotja a gumóformájú zöldséget. A karalábé enyhén édeskés és kissé dióízű. Mind nyersen, mind párolva nagyon finom. Különösen jelentős táplálkozás szempontjából a C-vitamin tartalma, az ásványi anyagok közül pedig a kálium-, kalcium- és magnéziumtartalma. Közben a karalábé főként vízből áll, és ezért csak kevés kalóriát tartalmaz.

A karalábé a benne lévő pikáns mustárolajak miatt is jelentőséggel bír az egészségünkre nézve. Ezek a mustárolajak a másodlagos növényi anyagokhoz számítanak, amelyeknek jelentőségét csak az elmúlt években tisztázták. Így például védenek a gyulladásoktól és erősítik a szervezet immunvédelmét.

Amit sokan nem tudnak: nemcsak a sokoldalú gumó értékes a kiegyensúlyozott táplálkozáshoz, hanem a friss levelek is – vélik a táplálkozási szakértők. A levelek sok tápanyagot tartalmaznak: gazdagok karotinoidokban, az A-vitamin elővitaminjában. Ha a levelek egész frissek, azokat is megehetjük. Egészben is elkészíthetjük (pl. salátának), ezen kívül csinos dekorációként is felhasználhatjuk, ha apróra vágjuk.

A legfantáziadúsabb karalábés receptek bizonyára a német konyhából származnak, mert a többi európai országgal összehasonlítva egyértelműen itt fogyasztják a legtöbb karalábét. A karalábé kitűnően alkalmas levesekhez, töltelékekhez, egytálételekhez, felfújtakhoz vagy köretnek. Nyersen salátákban is ízletes és pikáns. Hámozás előtt a gumót előbb jól mossuk meg, ezután a karalábét csak vékonyan hámozzuk. A fiatal gumónál elegendő, ha csak a gyökérkezdetet kivágjuk. A bőrét aztán könnyen lehúzhatjuk.

Azért, hogy megőrizzük a vitaminokat, a másodlagos növényi anyagokat, és az ásványi anyagokat ne oldjuk ki, a karalábét főzés helyett inkább gőzölve készítsük el. Így marad meg leginkább a természetes íze is.

Kapcsolódó elemek

  • A túl sok és gyors tempójú futás épp oly káros lehet, mint a mozgásszegény életmód
    -
        London, 2015. február 4., szerda (MTI) - A túl sok és gyors tempójú futás épp olyan káros lehet az ember egészségére, mint a mozgásszegény életmód - derült ki a Journal of the American College of Cardiology című szívgyógyászati szaklapban közölt dán tanulmányból.
  • Élünk vagy túlélünk?
    A kérdés nem lehet mindegy, éppen ezért tudatos egyensúlyra kell törekednünk, az élet minden területén. Törődjünk egészségünkkel, ne hárítsuk az orvosra minden esetben a felelősséget! A betegségek, hiányállapotok és a gyengeség ne tartozzon az emberhez.
  • Szunai Linda így lesz fitt a strandszezonra!
    Népszerű szépségkirálynőnek lenni igazi kihívás, jól tudja ezt Szunai Linda, Miss World Hungary 2011 is, aki mindent megtesz azért, hogy még egészségesebb és fittebb legyen a nyári strandszezonra! A következőkben Linda elárulja életmód tippjeit!
  • Borban az egészség
    Egészségünk érdekében, akár minden nap ihatunk egy pohárka vörösbort, hiszen a benne található polifenolok javunkat szolgálják, viszont fontos a mértékletesség. Maximum két deciliter minőségi vörösbor az a mennyiség, ami még pozitív hatással bír.
  • Makrobiotikus táplálkozás
    A makrobiotika nem csak közönséges étrend vagy étkezési szokás, hanem alapvetően filozófiai életmód. Jellemzően egyfajta meggyőződés, hogy a mentális és fizikai állapot elválaszthatatlan egymástól.
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned

KÖVESS MINKET!

 
 

Follow Me on Pinterest

TÁMOGASD MUNKÁNKAT

-H I R D E T É S-

EZT IS AJÁNLJUK

KÖVESS MINKET ITT IS

 
 

KERESS OLCSÓ SZÁLLÁST