2013. január 07., hétfő 09:36

Gabona és egészség

Írta:  Impulser Magazin
  • Betűméret Betűméret csökkentése Betűméret csökkentése Betűméret növelése Betűméret növelése
  • Nyomtatás
  • E-mail
Értékelés:
(0 szavazat)
A kevésbé feldolgozott gabonafélék csak csekély vércukorszint-emelkedéshez vezetnek. A kevésbé feldolgozott gabonafélék csak csekély vércukorszint-emelkedéshez vezetnek.
A teljes kiőrlésű gabona a jobb tápanyagellátás mellett még további előnyöket is nyújt. Sok rostanyagot tartalmaz, amely hosszabb jóllakottságról gondoskodik, a beleket működésben és egészségesen tartja, valamint hosszú távon megvéd a diabétesztől és a szív-érrendszeri betegségektől.


Döntő jelentőségű, hogy a szénhidrátok a kevésbé feldolgozott gabonatermékekből viszonylag lassan kerülnek be a vérbe, és csekély vércukorszint-emelkedéshez vezetnek. Ebben az összefüggésben alacsony glikémiás indexről is beszélünk, ami az egészséget előmozdítja. A magas glikémiás indexszel rendelkező élelmiszerek ‒ mint a fehér kenyér, a sütemény vagy a cukortartalmú ételek ‒ kevésbé jól hasznosulnak, és elősegítik a túlsúly és a cukorbetegség kialakulását.

Azok számára, akik átállnak a teljes kiőrlésű termékek fogyasztására, fontos, hogy mindig eleget igyanak, elosztva a nap folyamán. Így a gabona jobban megduzzad és jobban megemésztődik. És még valami: a teljes kiőrlésű gabonánál nagyon fontos a helyes rágás, ami egy kicsit átvesz a gyomor-bél traktus emésztőmunkájából, és ráadásul a fogak jobb egészségéről is gondoskodik.

Minden pozitív dolog mellett a gabonának is megvan azonban a negatív oldala néhány ember számára. Mert a gabonát nem mindenki tolerálja egyformán jól. Így a kisgyermekek meglehetősen gyakran reagálnak allergiás reakciókkal a búza fehérje-összetevőire. Jó alternatívát jelent a rizs- vagy zabpehely, később a tönkölybúzából készült kenyér vagy tészta.

Egy további kórkép a cöliákia. Aki ebben szenved, annak minden gabonafajtáról le kell mondania, amely tartalmazza a glutén nevű fehérjealkotót. Ide tartozik a búza, a tönköly, a rozs, az árpa és a zab. Ez a legtöbb ember számára hatalmas változtatást jelent az étrendben, ami nem mindig egyszerű. Az erre szakosodott gyártók azonban már sok gluténmentes terméket kínálnak, közöttük kenyeret, tésztát és süteményeket is.

Kapcsolódó elemek

  • A túl sok és gyors tempójú futás épp oly káros lehet, mint a mozgásszegény életmód
    -
        London, 2015. február 4., szerda (MTI) - A túl sok és gyors tempójú futás épp olyan káros lehet az ember egészségére, mint a mozgásszegény életmód - derült ki a Journal of the American College of Cardiology című szívgyógyászati szaklapban közölt dán tanulmányból.
  • Élünk vagy túlélünk?
    A kérdés nem lehet mindegy, éppen ezért tudatos egyensúlyra kell törekednünk, az élet minden területén. Törődjünk egészségünkkel, ne hárítsuk az orvosra minden esetben a felelősséget! A betegségek, hiányállapotok és a gyengeség ne tartozzon az emberhez.
  • Szunai Linda így lesz fitt a strandszezonra!
    Népszerű szépségkirálynőnek lenni igazi kihívás, jól tudja ezt Szunai Linda, Miss World Hungary 2011 is, aki mindent megtesz azért, hogy még egészségesebb és fittebb legyen a nyári strandszezonra! A következőkben Linda elárulja életmód tippjeit!
  • Táplálkozásterápia
    Betegség esetén nagyon fontos, sőt gyakran döntő jelentőségű az étrend és diéta megfelelő beállítása. Például az inzulinra nem szoruló cukorbetegek kezelése az étrend szabályozásával történik. Diéta esetén is alapvető és fontos szempont az, ami az egészséges ember számára is általános követelményt jelent a táplálkozásban.
  • Borban az egészség
    Egészségünk érdekében, akár minden nap ihatunk egy pohárka vörösbort, hiszen a benne található polifenolok javunkat szolgálják, viszont fontos a mértékletesség. Maximum két deciliter minőségi vörösbor az a mennyiség, ami még pozitív hatással bír.
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned

KÖVESS MINKET!

 
 

Follow Me on Pinterest

TÁMOGASD MUNKÁNKAT

-H I R D E T É S-

EZT IS AJÁNLJUK

KÖVESS MINKET ITT IS

 
 

KERESS OLCSÓ SZÁLLÁST