2014. február 20., csütörtök 18:13

Makrobiotikus táplálkozás

Írta:  Impulser
  • Betűméret Betűméret csökkentése Betűméret csökkentése Betűméret növelése Betűméret növelése
  • Nyomtatás
  • E-mail
Értékelés:
(0 szavazat)
A makrobiotika nem csak közönséges étrend vagy étkezési szokás, hanem alapvetően filozófiai életmód. Jellemzően egyfajta meggyőződés, hogy a mentális és fizikai állapot elválaszthatatlan egymástól.

 
A természettel összhangba hozott életről és étrendről szól, az egyensúlyunk folyamatos megteremtéséről, figyelembe véve az évszakokat, a környezeti hatásokat, a nemünket, a korunkat, az aktivitásunkat és az alapanyagokat.

Sokunkat foglalkoztathat a kérdés, hogy az emberi élettartam, mennyire függhet össze táplálkozással. A makrobiotika az egészséges életmód és táplálkozás átfogó rendszere, magában foglalva az alapanyagok kiválasztását, a főzési módszereket, valamint az étkezést és életmódot is. Az emberiség hagyományos életmódjának természetes értelmezése.

Mire jó ez az étrend?


Makrobiotikus szemléletű étrend alkalmas a civilizációs betegségek megelőzésére, káros hatások által kialakult betegségekenyhítésére. Ilyenek például a túlsúly, a fejfájás, az allergiák, a rák, a szív- és érrendszeri, az emésztő rendszeri problémák és a cukorbetegség.

A makrobiotika szétválasztja az élelmiszert energia tartalmuk alapján. - jin (pl. szénhidrátok, gyümölcsök, zöldségek, stb) vagy yang (hús, tojás, stb.) Ha meg akarjuk változtatni a jelenlegi étkezési szokásainkat és szeretnénk áttérni a makrobiotikára, azt fokozatosan tegyük. Az ilyen radikálisnak mondható tisztító kúrák által testünk megszabadul a toxinoktól , visszaállítja az egyensúlyt és helyreállítja a vitalitást a szervezetben.

Miből áll ez az étrend?


Makrobiotikus ételek 50-60 %-a gabonafélékből áll , további 20-25%-ot zöldségek tesznek ki. Az étrendben lényeges a hínár fogyasztása. Mértékkel fogyasszunk a levesekből és a hüvelyesekből, gyümölcsökből, diófélékből, magvakból és kenyérből és lehetőleg ne minden nap.
Nem minden gyümölcs és zöldség tartozik a zöld életmódba – például a makrobiotikában kerülni kell a burgonya, paradicsom, padlizsán, paprika fogyasztását, a trópusi gyümölcsöket illetve bármilyen koncentrált édesítő szerhasználatát. Ebben az étrendbentartózkodni kell a fagyasztott élelmiszerektől és a tejtermékektől is.

Milyen elven alapszik ez az étrend?


A makrobiotikus étrend minden évszakban tartalmazzon magvakat és hüvelyeseket, kiegészítve hínárral, zöldséggel, hallal, különböző vadon élő növényekkel. Csak tiszta víz vagy gyógynövényekből készült főzetek fogyasztása javasolt. A makrobiotika az évszakokhoz igazítja az ételt.
A tavaszi módosított étrendben fő szerepet a csalán, gyermekláncfű levelei és a százszorszép, csíráztatott lucerna és a vízitorma, sóska, magvak és hüvelyesek játszanak. Korlátozzuk a bevitt hús, tojás, zsír, magvak és diófélék mennyiségét.

Nyáron nagyobb részét képezze a diétának a különböző zöldségek és gyümölcsök fogyasztása, ami csak terem illetve érik.
Ősszel pedig ajánlott a kovászos kenyér, savanyú káposzta, csipkebogyó, póréhagyma, bab, szója termékek, árpa, különböző dió, tökmag és napraforgómag, cukor helyett méz vagy árpa, maláta.

Tél közeledtévela pitypang szárított levele és gyökere, a cikória, a kelbimbó, a kelkáposzta, a bojtorján gyökér és a rozs egyaránt fogyasztható. Részesítsük előnybe a fűszerek nélküli sűrű leveseket, a savanyú zöldségeket, különösen a káposztát. A zab, rozs, zeller és a levelek, a bojtorján gyökér és a pitypang gazdagítják a menüt és egész télen egészséges étrendet biztosítanak. A húst lehet télen gyakrabban enni, főve vagy párolva, mindig három zöldséggel (kerüljük azonban, sült vagy grillezett húsokat).

A makrobiotikus étrend alapszabálya is a fokozatos átállás. Makrobiotika szintén nem csodaszer! Ha eredményes egészségügyi változásokat szeretnénk elérni, tudnunk kell, hogy a makrobiotika elsajátítása is csak egy lehetőség a sok közül, egyfajta módszer, amitől szintén nem várhatunk csodát.

Kapcsolódó elemek

  • A túl sok és gyors tempójú futás épp oly káros lehet, mint a mozgásszegény életmód
    -
        London, 2015. február 4., szerda (MTI) - A túl sok és gyors tempójú futás épp olyan káros lehet az ember egészségére, mint a mozgásszegény életmód - derült ki a Journal of the American College of Cardiology című szívgyógyászati szaklapban közölt dán tanulmányból.
  • Élünk vagy túlélünk?
    A kérdés nem lehet mindegy, éppen ezért tudatos egyensúlyra kell törekednünk, az élet minden területén. Törődjünk egészségünkkel, ne hárítsuk az orvosra minden esetben a felelősséget! A betegségek, hiányállapotok és a gyengeség ne tartozzon az emberhez.
  • Szunai Linda így lesz fitt a strandszezonra!
    Népszerű szépségkirálynőnek lenni igazi kihívás, jól tudja ezt Szunai Linda, Miss World Hungary 2011 is, aki mindent megtesz azért, hogy még egészségesebb és fittebb legyen a nyári strandszezonra! A következőkben Linda elárulja életmód tippjeit!
  • Borban az egészség
    Egészségünk érdekében, akár minden nap ihatunk egy pohárka vörösbort, hiszen a benne található polifenolok javunkat szolgálják, viszont fontos a mértékletesség. Maximum két deciliter minőségi vörösbor az a mennyiség, ami még pozitív hatással bír.
  • A gyógyfürdők hatása a szervezetre
    Ha megfigyeljük a fürdőbe érkező vendégek járását, érdekes jelenséget tapasztalhatunk. Az érkező emberek fáradt tartása távozáskor megváltozik rugalmas, könnyed mozgássá. Sokan, akik befelé még sántikáltak, kifelé menet már egyenesen járnak, mivel a gyógyfürdők vize jótékony hatással van az emberi szervezetre. A víz kémiai anyagainak komplex ingerhatásairól van szó, amely az egész szervezet működését befolyásolja.
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned

KÖVESS MINKET!

 
 

Follow Me on Pinterest

TÁMOGASD MUNKÁNKAT

-H I R D E T É S-

EZT IS AJÁNLJUK

KÖVESS MINKET ITT IS

 
 

KERESS OLCSÓ SZÁLLÁST