2013. január 21., hétfő 10:18

Mozgással éveket nyerünk

Írta:  Impulser Magazin
  • Betűméret Betűméret csökkentése Betűméret csökkentése Betűméret növelése Betűméret növelése
  • Nyomtatás
  • E-mail
Értékelés:
(0 szavazat)
A sportnak az öregedésre gyakorolt legfontosabb hatása a stresszrezisztencia kialakulása. A sportnak az öregedésre gyakorolt legfontosabb hatása a stresszrezisztencia kialakulása. Fotó: Cristina Mecklenfeld-Corduneanu
Bizonyosnak tűnik, hogy az erőnövelő edzés önmagában nem elegendő az egészség megőrzéséhez, hanem szív- és érrendszeri tréninggel is ki kell egészíteni.


Sportorvosi ajánlás szerint elsősorban a következő sportágak alkalmasak erre, amelyek az ízületeket is kímélik: gyors séta, futás erdei talajon, úszás, kerékpározás (esetleg szobabiciklin) vagy gimnasztika.

Az edzést lassan építsük fel, hogy ne forduljon elő szívdobogással, légszomjjal és rosszulléttel járó túlterhelés. A pulzusnak nem szabad magasabbra emelkednie, mint percenként 220 mínusz az életkor. Az edzésegységek legalább 20-30 percig tartsanak, és hetente legalább négyszer végezzük el. A sportnak az öregedésre gyakorolt legfontosabb hatása a stresszrezisztencia kialakulása. Azok az emberek, akik rendszeresen sportolnak, nyugodtabbá, lazábbá válnak, és jobban fel tudják dolgozni stresszes élményeiket.

Az ideális testsúly meghosszabbítja az életet

A túlsúlyosak egy diétával meghosszabbíthatják az életüket. Ez úgy megy a legjobban, ha az ember a táplálkozását átállítja egy sok gyümölcsöt és zöldséget tartalmazó kiegyensúlyozott étrendre. Az állatkísérletek azt mutatták, hogy az inkább szegényesebb étrend növeli meg a várható élettartamot. Ennek pontos okai még tisztázatlanok. Egy bosszantó természeti törvény: a növekvő életkorral a szervezet egyre kevesebb energiát használ fel. Ezért az idősebb emberek számára fontos, hogy kevesebb kalóriát fogyasszanak, és mellette többet mozogjanak.

Az izmokban kis erőművek, az úgynevezett inzulinreceptorok találhatók. Ezek a szénhidrátbontásnál keletkező glükózt az izomsejtekbe préselik, és szükség esetén újra kiveszik onnan. Hogy ez a rendszer egy életen át optimálisan működjön, az izmainkat naponta mozgatni kell. Ha túl keveset mozgunk, az inzulinreceptorok száma drasztikusan lecsökken, és zsír rakódik le. A vércukorszint emelkedik, erre az inzulinszint is. Egy ördögi kör veszi kezdetét: túlsúly keletkezik, amelynek következtében a vér koleszterinszintje is megnő. Az erek elmeszesednek, a vérnyomás emelkedik, és cukorbetegség fejlődhet ki.

Kapcsolódó elemek

  • A túl sok és gyors tempójú futás épp oly káros lehet, mint a mozgásszegény életmód
    -
        London, 2015. február 4., szerda (MTI) - A túl sok és gyors tempójú futás épp olyan káros lehet az ember egészségére, mint a mozgásszegény életmód - derült ki a Journal of the American College of Cardiology című szívgyógyászati szaklapban közölt dán tanulmányból.
  • Élünk vagy túlélünk?
    A kérdés nem lehet mindegy, éppen ezért tudatos egyensúlyra kell törekednünk, az élet minden területén. Törődjünk egészségünkkel, ne hárítsuk az orvosra minden esetben a felelősséget! A betegségek, hiányállapotok és a gyengeség ne tartozzon az emberhez.
  • Szunai Linda így lesz fitt a strandszezonra!
    Népszerű szépségkirálynőnek lenni igazi kihívás, jól tudja ezt Szunai Linda, Miss World Hungary 2011 is, aki mindent megtesz azért, hogy még egészségesebb és fittebb legyen a nyári strandszezonra! A következőkben Linda elárulja életmód tippjeit!
  • Borban az egészség
    Egészségünk érdekében, akár minden nap ihatunk egy pohárka vörösbort, hiszen a benne található polifenolok javunkat szolgálják, viszont fontos a mértékletesség. Maximum két deciliter minőségi vörösbor az a mennyiség, ami még pozitív hatással bír.
  • Makrobiotikus táplálkozás
    A makrobiotika nem csak közönséges étrend vagy étkezési szokás, hanem alapvetően filozófiai életmód. Jellemzően egyfajta meggyőződés, hogy a mentális és fizikai állapot elválaszthatatlan egymástól.
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned

KÖVESS MINKET!

 
 

Follow Me on Pinterest

TÁMOGASD MUNKÁNKAT

-H I R D E T É S-

EZT IS AJÁNLJUK

KÖVESS MINKET ITT IS

 
 

BELÉPÉS

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned, vagy regisztrálj!

Celsus az egészségért

KERESS OLCSÓ SZÁLLÁST