2013. január 23., szerda 09:46

Gyenge vénák – házi segítség visszér ellen

Írta:  Impulser Magazin
  • Betűméret Betűméret csökkentése Betűméret csökkentése Betűméret növelése Betűméret növelése
  • Nyomtatás
  • E-mail
Értékelés:
(0 szavazat)
Visszerek ellen végezzünk speciális vénás tornát. Visszerek ellen végezzünk speciális vénás tornát.
Ha gyengék a vénáink, lábainkon a tipikus visszerek láthatók. Létezik néhány lehetőség ezek kezelésére. Háziszereket is bevethetünk a panaszok enyhítésére.


A gyenge vénák kezelésére használhatunk sósborszeszt, amit gyógyszertárból szerezhetünk be. Tegyünk egy keveset a tenyerünkre, és dörzsöljük el az érintett területeken.

Egy vadgesztenye-kivonatot tartalmazó krém is segíthet a gyenge vénákon. Gyengéden kenjük be a lábunkat vele. A vadgesztenye többek között tanninokat tartalmaz, amelyek összehúzzák a szöveteket.

Kerüljük azonban a lábunk erős masszírozását. A tekervényes vénákban adott esetben vérrögök képződhetnek, amelyeket egy masszázs elszabadíthat. Legrosszabb esetben tüdőembóliát kaphatunk.

Az erek összehúzódását elérhetjük úgy is, hogy visszereinket naponta hideg vízzel leöblítjük. Tegyük ezt például reggel gyorsan a zuhany alatt. A gyenge vénákra gyakorolt pozitív hatás mellett gyorsabban felébredünk tőle.

Jelentős pont a gyenge vénák erősítésében a kompressziós terápia. Bár ez nem háziszer, mégis nagyon fontos. Gyógyászati segédeszközöket forgalmazó üzletekben kapunk kompressziós harisnyát, amely szorosan körülöleli a lábunkat. A vénáink ezáltal összepréselődnek, és a vér könnyebben tud a szív felé áramolni.

Ezen kívül végezzünk speciális vénás tornát. Keressünk fel egy fizioterapeutát, aki ezt megtanítja nekünk.

A lábunkat a lehető leggyakrabban tegyük magasra. A vér így jobban tud a szívhez folyni, és nem a gyenge vénáinkban halmozódik fel.

Kerüljük el, hogy ülő testhelyzetben egymásra helyezzük a lábainkat. A térdhajlatban nagy erek futnak, amelyek ezáltal becsípődhetnek, és a vér a láb vénáiban még rosszabbul folyik, a visszerek erősödhetnek.

Űzzünk olyan sportot, amelynek során a lábunkat mozgatjuk. Mindenesetre a mozgások ne legyenek túl hevesek. A séta és a kerékpározás ideálisak az izmok erősítéséhez és a szívünk trenírozásához, így a vér is könnyebben fog szállítódni az ereinkben.

Kapcsolódó elemek

  • 7 betegség, amely könnyen leolvasható a bőrről!
    A betegségek általában még idejében „jeleznek”. Vannak olyan ismertető jelek, melyekből arra következtethetünk, hogy valamilyen probléma van szervezetünkben. Figyeljünk oda az intő jelekre!
  • A túl sok és gyors tempójú futás épp oly káros lehet, mint a mozgásszegény életmód
    -
        London, 2015. február 4., szerda (MTI) - A túl sok és gyors tempójú futás épp olyan káros lehet az ember egészségére, mint a mozgásszegény életmód - derült ki a Journal of the American College of Cardiology című szívgyógyászati szaklapban közölt dán tanulmányból.
  • Élünk vagy túlélünk?
    A kérdés nem lehet mindegy, éppen ezért tudatos egyensúlyra kell törekednünk, az élet minden területén. Törődjünk egészségünkkel, ne hárítsuk az orvosra minden esetben a felelősséget! A betegségek, hiányállapotok és a gyengeség ne tartozzon az emberhez.
  • Szunai Linda így lesz fitt a strandszezonra!
    Népszerű szépségkirálynőnek lenni igazi kihívás, jól tudja ezt Szunai Linda, Miss World Hungary 2011 is, aki mindent megtesz azért, hogy még egészségesebb és fittebb legyen a nyári strandszezonra! A következőkben Linda elárulja életmód tippjeit!
  • Egy cseppnyi odafigyelés
    Életünkért önmagunk felelünk, ne minden esetben hárítsuk orvosra a felelősséget testi és lelki épségünk érdekében, hiszen a betegség nem tartozhat az emberhez.
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned

KÖVESS MINKET!

 
 

Follow Me on Pinterest

TÁMOGASD MUNKÁNKAT

-H I R D E T É S-

EZT IS AJÁNLJUK

KÖVESS MINKET ITT IS

 
 

BELÉPÉS

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned, vagy regisztrálj!

Celsus az egészségért

KERESS OLCSÓ SZÁLLÁST