2013. január 25., péntek 11:01

Belső tai chi

Írta:  Impulser Magazin
  • Betűméret Betűméret csökkentése Betűméret csökkentése Betűméret növelése Betűméret növelése
  • Nyomtatás
  • E-mail
Értékelés:
(0 szavazat)
A belső tai chi figyelembe veszi mind a lunáris, mind a szoláris lézgőtípust. A belső tai chi figyelembe veszi mind a lunáris, mind a szoláris lézgőtípust.
Kiegyensúlyozott, lassú folyású mozgássorozatok összhangban a légzéssel – ez a „belső tai chi”.


Frieder Anders, aki évtizedek óta gyakorolja a hagyományokban gazdag távol-keleti mozgásművészetet, a tai chi speciális formáját fejlesztette ki. A légzés erőforrását egyedi módon használja. A gyakorlatok gond nélkül beépíthetők a mindennapokba.

A külső tai chi egy jó relaxációs technika, azonban nem vezet a belső energia, a qi fejlődéséhez – így indokolta a tai chi mester, Frieder Anders a„belső tai chi kifejlesztését 2005-ben. Az ő gyakorlatai azonban figyelembe veszik az elme, a légzés és a mozgás összehangolt kölcsönhatását.

Az elme veszi itt át a vezető szerepet. A különleges a belső tai chiben az, hogy egy mozgás mentális megelőlegezése után végül a tényleges végrehajtásnál a kifelé ható erő kifejtéséhez nem kell akaratlagos izomerőt alkalmazni. A neurobiológia már régen felfedezte, hogy a szervezet már a tulajdonképpeni mozgásvégrehajtás előtt a mozgás elképzelésére az idegek és izmok aktiválásával reagál.

Különleges még a belső tai chiben, hogy mindkét légzőtípust figyelembe veszi. Mert vannak „belégzők” és vannak „kilégzők”. Ez azt jelenti, hogy egyesek a belégzésnél, mások a kilégzésnél kapnak erőt. A tai chinek ez a formája mindkét légzőtípust egyformán tekintetbe veszi: a belégzőt (lunáris légzőtípus), aki erejét a belégzésből nyeri és ehhez egyenes testtartása van, és a kilégzőt (szoláris légzőtípus), akinek az erőforrása a kilégzés, és aki számára az optimális testtartás a kissé előre hajlított törzs.

A két légzőtípus alapvetően eltérően viselkedik a légzésben, az alvásban, a testtartásban, a motorikában, a mozgásszükségletben és az anyagcserében. A testgyakorlatok segítenek a típusfüggő hibás viselkedésmódok és azok következményeinek csökkentésében.

Kapcsolódó elemek

  • A túl sok és gyors tempójú futás épp oly káros lehet, mint a mozgásszegény életmód
    -
        London, 2015. február 4., szerda (MTI) - A túl sok és gyors tempójú futás épp olyan káros lehet az ember egészségére, mint a mozgásszegény életmód - derült ki a Journal of the American College of Cardiology című szívgyógyászati szaklapban közölt dán tanulmányból.
  • Élünk vagy túlélünk?
    A kérdés nem lehet mindegy, éppen ezért tudatos egyensúlyra kell törekednünk, az élet minden területén. Törődjünk egészségünkkel, ne hárítsuk az orvosra minden esetben a felelősséget! A betegségek, hiányállapotok és a gyengeség ne tartozzon az emberhez.
  • Szunai Linda így lesz fitt a strandszezonra!
    Népszerű szépségkirálynőnek lenni igazi kihívás, jól tudja ezt Szunai Linda, Miss World Hungary 2011 is, aki mindent megtesz azért, hogy még egészségesebb és fittebb legyen a nyári strandszezonra! A következőkben Linda elárulja életmód tippjeit!
  • Borban az egészség
    Egészségünk érdekében, akár minden nap ihatunk egy pohárka vörösbort, hiszen a benne található polifenolok javunkat szolgálják, viszont fontos a mértékletesség. Maximum két deciliter minőségi vörösbor az a mennyiség, ami még pozitív hatással bír.
  • Makrobiotikus táplálkozás
    A makrobiotika nem csak közönséges étrend vagy étkezési szokás, hanem alapvetően filozófiai életmód. Jellemzően egyfajta meggyőződés, hogy a mentális és fizikai állapot elválaszthatatlan egymástól.
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned

KÖVESS MINKET!

 
 

Follow Me on Pinterest

TÁMOGASD MUNKÁNKAT

-H I R D E T É S-

EZT IS AJÁNLJUK

KÖVESS MINKET ITT IS

 
 

BELÉPÉS

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned, vagy regisztrálj!

Celsus az egészségért

KERESS OLCSÓ SZÁLLÁST