2012. december 22., szombat 17:33

A sport véd a köhögéstől és a náthától

Írta: 
  • Betűméret Betűméret csökkentése Betűméret csökkentése Betűméret növelése Betűméret növelése
  • Nyomtatás
  • E-mail
Értékelés:
(0 szavazat)
A megfázás elleni védekezéshez elsősorban az állóképességi sportágak ajánlottak. A megfázás elleni védekezéshez elsősorban az állóképességi sportágak ajánlottak.

Aki gyakran sportol, az kitűnően védi magát a megfázás és annak tipikus tünetei ellen, fele olyan gyakran fázik meg, és a megbetegedés kevésbé viseli meg – állapították meg amerikai kutatók. Most tél elején még időben vagyunk, hogy a sport segítségével elkezdjük magunkat felvértezni a megfázások ellen.

 


A sportos embereknek jobb az immunrendszerük, és ezért kevésbé hajlamosak a fertőzésekre. Konkrétan a sport aktiválja a T-limfocitákat, a fehérvérsejtek egy csoportját. Ez a szervezet teljesítménynövelése során történik, amely csak a terhelés, a kifáradás és pihenés után következik be – ez a szuperkompenzáció. Az amerikai kutatók 1000 felnőttet kérdeztek a táplálkozásukról, fittségükről és stressz-szintjükről, és azt a kérdést is felvetették, hogy milyen gyakran sportolnak szabadidejükben. A kutatók ide olyan aktivitásokat számítottak, mint a kerékpározás, az úszás és a futás, de a kerti munkát vagy a lépcsőmászást is, amennyiben az meghaladta a 20 percet. A tesztszemélyek aztán 12 héten keresztül dokumentálták, milyen gyakran és milyen erősen szenvedtek megfázásos tünetektől.
Az állóképességi sport megspórolja a papírzsebkendőt
Statisztikailag nézve az idősek, a férfiak és a házasok fáznak meg legritkábban. Rögtön mögöttük azonban a mozgás mértéke és a saját fittségérzet játszik szerepet. Mindazok, akik hetente legalább 5 napot aktívak voltak, a 12 hét alatt kereken 3-6 nap köhögésről és nátháról számoltak be. Kétszer olyan gyakori volt ez azoknál, akik hetente csak egyszer vagy ritkábban sportoltak.

 

A megfázás elleni védekezéshez elsősorban az állóképességi sportágak ajánlottak, mint a nordic walking vagy a hosszútávfutás. Mínusz 5 °C alatt a beltéri sportokat válasszuk a fitneszcentrumokban vagy az úszást. Legalább 2-3-szor 45 perc mozgás ideális hetente. Az edzetlenek azonban tartsák magukat egy edzéstervhez, és ne terheljék túl magukat, hogy a szervezet ne kerüljön negatív stresszhelyzetbe.

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned

KÖVESS MINKET!

 
 

Follow Me on Pinterest

TÁMOGASD MUNKÁNKAT

-H I R D E T É S-

EZT IS AJÁNLJUK

KÖVESS MINKET ITT IS

 
 

BELÉPÉS

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned, vagy regisztrálj!

Celsus az egészségért

KERESS OLCSÓ SZÁLLÁST