2013. február 04., hétfő 09:54

Hogyan beszéljük rá magunkat a sportolásra?

Írta:  Impulser Magazin
  • Betűméret Betűméret csökkentése Betűméret csökkentése Betűméret növelése Betűméret növelése
  • Nyomtatás
  • E-mail
Értékelés:
(0 szavazat)
A kezdetben talán még kellemetlennek érzett erőfeszítés végül önálló szórakozássá értékelődik fel. A kezdetben talán még kellemetlennek érzett erőfeszítés végül önálló szórakozássá értékelődik fel.
Azok a sportágak, amelyekkel szemben kezdettől fogva ellenérzéseink vannak, kevés eséllyel válnak az életünk állandó részévé.


Akármilyen egészséges és egyszerű a futás és a nordic walking, aki nem szívesen gyalogol, az a futócipőjét a cipőszekrény leghátsó sarkába fogja elásni. Emlékezzünk ezért a gyerekkorunkra: ha szerettünk a vízben lenni, próbálkozzunk a rendszeres úszással, ha szívesen bicikliztünk, a kerékpározással stb.

Mozgás a mindennapokban

A sportolóvá alakulás könnyebben megy, ha a mozgás újra természetes állapottá válik. Ez jobban sikerül, ha nemcsak edzés közben, hanem a mindennapokban is többet mozgunk:

-lift helyett lépcsőzzünk;
-gyalogoljunk inkább ahelyett, hogy a buszra várunk;
-ebédszünetben menjünk sétálni inkább, ez hasznosabb időtöltés a büfézés helyett.

Ezek a változtatások a mindennapi rutinban átállítják a fejünkben a döntő kapcsolót, és mozgásra programoznak bennünket.

Ösztönözzük a becsvágyunkat

A sikerorientált és céltudatos emberek könnyebben leküzdhetik a lustaságukat, ha felébresztik a becsvágyukat. Ezeket az embereket vonzza a saját teljesítőképességük megmérettetése sportos tekintetben is. A más területen sikeres emberek, mint a menedzserek vagy tudósok gyakran katonás precizitással kezdik el az edzésprogramjukat, és ki is tartanak mellette. Hajtja őket a személyes becsvágyuk: nulla mozgástól a maratonig.

Keressünk küzdőtársakat

A kevésbé becsvágyó embereket gyakran a társadalmi aspektus alapján lehet sportolásra csábítani – együtt jobban megy. Rájuk a tapasztalatcsere és a közös élmények hatnak motiválóan. Valamikor aztán az edzés közben érzett öröm a fejben magával a sporttal kapcsolódik össze. A kezdetben talán még kellemetlennek érzett erőfeszítés végül önálló szórakozássá értékelődik fel. Ettől eltekintve a sporttárssal megbeszélt időpontot kötelezőbb érvényűnek tekintjük, mintha csak magunk lennénk. Ezen kívül egy küzdőtárs jól át tud segíteni a kevésbé motivált időszakokon.

 

Kapcsolódó elemek

  • A túl sok és gyors tempójú futás épp oly káros lehet, mint a mozgásszegény életmód
    -
        London, 2015. február 4., szerda (MTI) - A túl sok és gyors tempójú futás épp olyan káros lehet az ember egészségére, mint a mozgásszegény életmód - derült ki a Journal of the American College of Cardiology című szívgyógyászati szaklapban közölt dán tanulmányból.
  • Az energiát nem pótolja az energiaital
    Az energiaital magas koffeintartalma miatt vízhajtó hatású, így ha valaki sportolás közben, napozáskor vagy alkohollal együtt fogyasztja, rosszullétet, kiszáradást, sőt ájulást is okozhat. Akinek pedig rejtett szívproblémája van, annál már egyetlen doboznyi elfogyasztása hirtelen szívleállást idézhet elő – hívja fel a figyelmet Dr. Maurovich Horvat Pál kardiológus szakorvos. A Semmelweis Egyetem Városmajori Szív-és Érgyógyászati Klinika adjunktusának elmondása szerint az energiaital emellett függőséget okoz, hosszútávú hatása pedig egyelőre ismeretlen.
  • Élünk vagy túlélünk?
    A kérdés nem lehet mindegy, éppen ezért tudatos egyensúlyra kell törekednünk, az élet minden területén. Törődjünk egészségünkkel, ne hárítsuk az orvosra minden esetben a felelősséget! A betegségek, hiányállapotok és a gyengeség ne tartozzon az emberhez.
  • Szunai Linda így lesz fitt a strandszezonra!
    Népszerű szépségkirálynőnek lenni igazi kihívás, jól tudja ezt Szunai Linda, Miss World Hungary 2011 is, aki mindent megtesz azért, hogy még egészségesebb és fittebb legyen a nyári strandszezonra! A következőkben Linda elárulja életmód tippjeit!
  • Borban az egészség
    Egészségünk érdekében, akár minden nap ihatunk egy pohárka vörösbort, hiszen a benne található polifenolok javunkat szolgálják, viszont fontos a mértékletesség. Maximum két deciliter minőségi vörösbor az a mennyiség, ami még pozitív hatással bír.
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned

KÖVESS MINKET!

 
 

Follow Me on Pinterest

TÁMOGASD MUNKÁNKAT

-H I R D E T É S-

EZT IS AJÁNLJUK

KÖVESS MINKET ITT IS

 
 

BELÉPÉS

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned, vagy regisztrálj!

Celsus az egészségért

KERESS OLCSÓ SZÁLLÁST