2013. február 04., hétfő 10:25

Szénhidrátok és súlykontroll

Írta:  Impulser Magazin
  • Betűméret Betűméret csökkentése Betűméret csökkentése Betűméret növelése Betűméret növelése
  • Nyomtatás
  • E-mail
Értékelés:
(0 szavazat)
A „szénhidrátcsapdából” a kiutat az úgynevezett összetett szénhidrátok jelentik. A „szénhidrátcsapdából” a kiutat az úgynevezett összetett szénhidrátok jelentik.
A súlykontrollban, különösen a súlycsökkentésben, fontos kulcsszerepet játszanak a szénhidrátok. A szénhidrátban gazdag táplálkozás az étkezési zsírok csökkentése mellett is gyakori okozója a túlsúlynak.


Ennek oka a vércukorszint reakciója a szénhidrátok bizonyos fajtáira. Az úgynevezett egyszerű szénhidrátoknál, mint a cukor vagy a fehér liszt, a vércukorszint gyorsan megemelkedik, ezzel az inzulinkibocsátás is maximálva lesz. Ebben az esetben az egész anyagcsere az inzulinszinttel van elfoglalva, így a zsírégetés a teljes fázisban a nullával egyenlő.

A zsíranyagcserére gyakorolt befolyásuk mellett az egyszerű cukroknak megvan az a hátrányuk is, hogy a magas inzulinkibocsátás után a vércukorszint erősen leesik, és a táplálékfelvétel után 1-2 órával úgynevezett hipoglikémia jön létre, amely éhségben, szédülésben és koncentrációs gyengeségben fejeződik ki. Az alacsony vércukorszint következménye, hogy hamar újabb táplálékot veszünk magunkhoz. Többnyire ismét cukrot vagy fehér lisztet tartalmazó élelmiszerekhez nyúlunk, mint a keksz, chips vagy csokoládé, mert látszólag ezek szolgáltatják leggyorsabban az energiát, és „idegtáplálékként” szolgálnak. Ekkor ismét elölről kezdődik a körforgás: magas vércukorszint, erős inzulinkibocsátás, a zsírégetés gátlása és rövid idő után megint farkasétvágy az erős hipoglikémia miatt. Amúgy pedig a szénhidráttartalmú ételekben lévő zsírt nem tudjuk azonnal feldolgozni, mivel a szervezet először a szénhidráttal foglalkozik. Így a zsír hamar a csípőre, a hasra vagy más problémás területre vándorol.

Az említett körforgást naponta túlsúlyosak ezrei élik meg. Azt állítják, hogy alig esznek valamit, és mégis híznak. Ennek egész egyszerűen az az oka, hogy bár nem sok kalóriát vesznek magukhoz, de a nap folyamán elosztva sok szénhidrátot esznek, amely folyamatosan gátolja a zsírégetést.

A „szénhidrátcsapdából” a kiutat az úgynevezett összetett szénhidrátok jelentik. Ehhez a szénhidrátcsoporthoz tartoznak elsősorban a zöldségek, a teljes kiőrlésű termékek és a gyümölcsök. Mivel az összetett szénhidrátokat a szervezetben először le kell bontani, a vércukorszint emelkedése és ennek megfelelően az inzulinkibocsátás nem olyan magas. Így marad esély a zsírégetésre is. Az összetett szénhidrátok bevitelével ráadásul hosszan tartó jóllakottságot érünk el, ami a csekély inzulinkibocsátás mellett a laktató rostanyagok magas arányának is köszönhető.

Kapcsolódó elemek

  • A túl sok és gyors tempójú futás épp oly káros lehet, mint a mozgásszegény életmód
    -
        London, 2015. február 4., szerda (MTI) - A túl sok és gyors tempójú futás épp olyan káros lehet az ember egészségére, mint a mozgásszegény életmód - derült ki a Journal of the American College of Cardiology című szívgyógyászati szaklapban közölt dán tanulmányból.
  • Élünk vagy túlélünk?
    A kérdés nem lehet mindegy, éppen ezért tudatos egyensúlyra kell törekednünk, az élet minden területén. Törődjünk egészségünkkel, ne hárítsuk az orvosra minden esetben a felelősséget! A betegségek, hiányállapotok és a gyengeség ne tartozzon az emberhez.
  • Szunai Linda így lesz fitt a strandszezonra!
    Népszerű szépségkirálynőnek lenni igazi kihívás, jól tudja ezt Szunai Linda, Miss World Hungary 2011 is, aki mindent megtesz azért, hogy még egészségesebb és fittebb legyen a nyári strandszezonra! A következőkben Linda elárulja életmód tippjeit!
  • Táplálkozásterápia
    Betegség esetén nagyon fontos, sőt gyakran döntő jelentőségű az étrend és diéta megfelelő beállítása. Például az inzulinra nem szoruló cukorbetegek kezelése az étrend szabályozásával történik. Diéta esetén is alapvető és fontos szempont az, ami az egészséges ember számára is általános követelményt jelent a táplálkozásban.
  • Borban az egészség
    Egészségünk érdekében, akár minden nap ihatunk egy pohárka vörösbort, hiszen a benne található polifenolok javunkat szolgálják, viszont fontos a mértékletesség. Maximum két deciliter minőségi vörösbor az a mennyiség, ami még pozitív hatással bír.
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned

KÖVESS MINKET!

 
 

Follow Me on Pinterest

TÁMOGASD MUNKÁNKAT

-H I R D E T É S-

EZT IS AJÁNLJUK

KÖVESS MINKET ITT IS

 
 

BELÉPÉS

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned, vagy regisztrálj!

Celsus az egészségért

KERESS OLCSÓ SZÁLLÁST