2013. február 12., kedd 10:28

A biotinhiány és a túlsavasodás

Írta:  Impulser Magazin
  • Betűméret Betűméret csökkentése Betűméret csökkentése Betűméret növelése Betűméret növelése
  • Nyomtatás
  • E-mail
Értékelés:
(0 szavazat)
A biotinhiány gyakran összefüggésben áll a szervezet túlsavasodásával. A biotinhiány gyakran összefüggésben áll a szervezet túlsavasodásával.
A biotinnal való nem megfelelő ellátottság gyakran összefüggésben áll a szervezet túlsavasodásával.


A szervezet túlsavasodása a savval kapcsolatos primer panaszok mellett a legváltozatosabb tünetegyüttesekhez vezethet, és ez elterelheti a figyelmet a tulajdonképpeni okokról. Minél hosszabban áll fenn a túlsavasodási állapot és az ehhez kapcsolódó panaszok, annál nagyobb a valószínűsége, hogy ezek a kórképek krónikussá válnak.

Ha a szervezetbe a táplálékkal túl sok „savasítót” juttatunk, akkor az a bázikus kompenzációhoz szükséges ortomolekuláris anyagokat egyre gyakrabban a szövetrészekből veszi el. Ezek a szervezetben lévő tápanyagraktárak így rövid időn belül felhasználódnak, és már rövid távon is a szervezet tápanyaghiánya következhet be, ami fontos enzimkatalizált folyamatokat akadályoz, és a szervrendszereket összességében gyengíti.

A biotin a legtöbb élelmiszerben csak csekély koncentrációban fordul elő. A napi élelmiszerek már régóta nem tartalmaznak elegendő tápanyagot. A gyakran nagyon hosszú szállítási útvonalak miatt egyre több gyümölcs- és zöldségfélét túl korán takarítanak be. Ezek tápanyagfelvétele a talajból még nem fejeződött be. A mesterséges utóérlelési folyamat pusztán a termékek érett kinézetét szolgálja. Ahhoz, hogy folyamatosan elegendő biotinnal legyünk ellátva, bizonyos élelmiszerekből meglehetősen nagy mennyiségeket kellene magunkhoz venni (pl. marha- és sertésmáj, sertéshús, tehéntej vagy naponta több kiló dió). Ezért a biotinnal történő biztos és tartósan elegendő ellátás csupán a táplálkozással csak nehezen érhető el.

A táplálkozásnál feltétlenül különbséget kell tenni a savképző és a savas élelmiszerek között. A savképző élelmiszerek nem tartalmaznak saját savat, azonban metabolikus savakat termelnek a szervezetben. A savas élelmiszerek ellenben saját savat tartalmaznak, amelyek erősen befolyásolhatják a savas anyagcsere-folyamatokat. Mindkét táplálékcsoportot kiegyensúlyozott arányban vegyük magunkhoz, és szükség esetén csökkentsük bevitelüket. Bár a bázikus kompenzációhoz rendelkezésre állnak különböző készítmények, hatékonyabb és tartósabb a táplálkozás által szabályozott savfelvétel. Csak a sav-bázis egyensúly ilyen természetes kompenzálása teszi lehetővé a biotin kielégítő és optimális felszívódását és hasznosítását.

Kapcsolódó elemek

  • A túl sok és gyors tempójú futás épp oly káros lehet, mint a mozgásszegény életmód
    -
        London, 2015. február 4., szerda (MTI) - A túl sok és gyors tempójú futás épp olyan káros lehet az ember egészségére, mint a mozgásszegény életmód - derült ki a Journal of the American College of Cardiology című szívgyógyászati szaklapban közölt dán tanulmányból.
  • Élünk vagy túlélünk?
    A kérdés nem lehet mindegy, éppen ezért tudatos egyensúlyra kell törekednünk, az élet minden területén. Törődjünk egészségünkkel, ne hárítsuk az orvosra minden esetben a felelősséget! A betegségek, hiányállapotok és a gyengeség ne tartozzon az emberhez.
  • Szunai Linda így lesz fitt a strandszezonra!
    Népszerű szépségkirálynőnek lenni igazi kihívás, jól tudja ezt Szunai Linda, Miss World Hungary 2011 is, aki mindent megtesz azért, hogy még egészségesebb és fittebb legyen a nyári strandszezonra! A következőkben Linda elárulja életmód tippjeit!
  • Táplálkozásterápia
    Betegség esetén nagyon fontos, sőt gyakran döntő jelentőségű az étrend és diéta megfelelő beállítása. Például az inzulinra nem szoruló cukorbetegek kezelése az étrend szabályozásával történik. Diéta esetén is alapvető és fontos szempont az, ami az egészséges ember számára is általános követelményt jelent a táplálkozásban.
  • Borban az egészség
    Egészségünk érdekében, akár minden nap ihatunk egy pohárka vörösbort, hiszen a benne található polifenolok javunkat szolgálják, viszont fontos a mértékletesség. Maximum két deciliter minőségi vörösbor az a mennyiség, ami még pozitív hatással bír.
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned

KÖVESS MINKET!

 
 

Follow Me on Pinterest

TÁMOGASD MUNKÁNKAT

-H I R D E T É S-

EZT IS AJÁNLJUK

KÖVESS MINKET ITT IS

 
 

BELÉPÉS

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned, vagy regisztrálj!

Celsus az egészségért

KERESS OLCSÓ SZÁLLÁST