2013. február 12., kedd 10:35

Sportmítoszok és a valóság

Írta:  Impulser Magazin
  • Betűméret Betűméret csökkentése Betűméret csökkentése Betűméret növelése Betűméret növelése
  • Nyomtatás
  • E-mail
Értékelés:
(0 szavazat)
A csípőn és a combokon a zsír különösen makacsul tartja magát. A csípőn és a combokon a zsír különösen makacsul tartja magát.
Mi a különbség a sportmítoszok és az igazság közt?


A nordic walking a nagyik sportja

Kétségtelen, hogy amit sokan űznek, akik botokkal felfegyverkezve csoszognak át a vidéken, annak nem sok köze van az állóképességi sporthoz. Egész másképp néz ki azonban a dolog, ha a nordic walkingot helyesen űzik – tehát az összizomzat mintegy 70%-ának bevetésével. Bár a kalóriafelhasználás nem egészen olyan magas, mint az izzasztó futásnál, de azért figyelemre méltó. A megfelelő technika mindenesetre némi gyakorlást igényel. Végül is a nordic walkingot eredetileg az élsportolók trenírozására fejlesztették ki. A sportág legjobban egy edző segítségével sajátítható el, aki a helytelen mozgásokat korrigálja, mielőtt szokássá válnának.

A zsírégetés csak 30 perc után kezdődik

Egy makacs mítosz szerint a zsírégetés csak az edzés kezdete után 30 perccel kezdődik el. A valóságban ellenben a szervezet az első lépéstől kezdve éget mind glükózt, mind zsírt. Egy csipetnyi igazság azonban van a mítoszban: mivel az edzés során a glükóztartalékok egyre üresebbé válnak, ennek ellensúlyozására fokozódik a zsírégetés – és 20-30 perc után éri el tetőpontját.

A problémás területeken célzottan égethetünk zsírt

Főleg a nők szeretik az úgynevezett problémás területek – a has, a lábak és a fenék – tornáját. A kidolgozott izmok a kritikus helyeken feszesítik az alakot is – egy izmos has kevésbé lóg, és ezért laposabb. A célzott zsírégetés azonban a problémás területeken aligha érhető el meghatározott gyakorlatokkal. Jóllehet az edzés serkenti a csípő vagy a has anyagcseréjét, a szükséges energia oroszlánrészét az ott lévő izmok nem a helyi zsírraktárból nyerik, hanem onnan, ahol az gyorsabban rendelkezésre áll – ez például az arc és a dekoltázs területe. A csípőn és a combokon azonban a zsír különösen makacsul tartja magát, ezért jönnek létre pont itt a problémás zónák.

Kapcsolódó elemek

  • A túl sok és gyors tempójú futás épp oly káros lehet, mint a mozgásszegény életmód
    -
        London, 2015. február 4., szerda (MTI) - A túl sok és gyors tempójú futás épp olyan káros lehet az ember egészségére, mint a mozgásszegény életmód - derült ki a Journal of the American College of Cardiology című szívgyógyászati szaklapban közölt dán tanulmányból.
  • Edzésben a légzés
    Sok ember hamar kifárad, hajlamos légúti megbetegedésekre és nem talál fáradtságára magyarázatot, hiszen egészséges, nincs komoly szervi baja. Mi lehet ennek az oka? Kevesen gondolnának a helytelen légzésre, mint fő panasz okozójára.
  • A jó házasság mítoszai
    A mai napig léteznek olyan házassággal kapcsolatos nézetek, amelyek igazságtartalma nem egyezik meg a valósággal, de mítoszként fertőzi a legjobb párkapcsolatokat is. Nézzünk meg néhányat közülük!
  • Miért olyan fontos a bemelegítés?
    Veszélyes hidegstart

    Ha a focisták, teniszezők, könnyűatléták és társaik vizes hajjal és izzadságcseppekkel az arcukon kezdik a versenyt, akkor nem az izgalom verejtékcseppjei ülnek ki a homlokukra – a profi sportolók egész egyszerűen csak bemelegítettek.
  • Nyújtás futás előtt és után
    Főleg kezdő futókként érezzük, hogy futókarrierünk első hetei és kilométerei után itt-ott csíp, a vádli reggel gyakran kemény, és az Achilles-ín olyan feszült, mint egy húr. Ahhoz, hogy ez az állapot ne kísérjen el hosszú ideig, végezhetünk néhány nagyon hatásos nyújtógyakorlatot, amelyek kevés időráfordítással plusz sikert hoznak az edzésben.
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned

KÖVESS MINKET!

 
 

Follow Me on Pinterest

TÁMOGASD MUNKÁNKAT

-H I R D E T É S-

EZT IS AJÁNLJUK

KÖVESS MINKET ITT IS

 
 

BELÉPÉS

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned, vagy regisztrálj!

Celsus az egészségért

KERESS OLCSÓ SZÁLLÁST