2013. február 13., szerda 16:31

Vízben oldódó vitaminok – B2- és B6-vitamin

Írta:  Impulser Magazin
  • Betűméret Betűméret csökkentése Betűméret csökkentése Betűméret növelése Betűméret növelése
  • Nyomtatás
  • E-mail
Értékelés:
(0 szavazat)
A spenót bőségesen tartalmaz B2- és B6-vitamint is. A spenót bőségesen tartalmaz B2- és B6-vitamint is.
Íme néhány fontos vitamin. A B2 és a B6.


B2-vitamin

A riboflavinnak, ahogy a B2-vitamint még nevezik, nagy jelentősége van a zsír-, fehérje- és szénhidrát-anyagcserén belül az enzimek segédanyagaként. Az emberi szervezetben a következőkhöz van szükség riboflavinra:
- méregtelenítés,
- növekedés,
- aminosavak és zsírsavak lebontása.

Különböző okok válthatnak ki B2-vitamin-hiányt: a gyerekeknél a növekedés, felnőtteknél a terhesség és szoptatás, mértéktelen alkoholfogyasztás, fogamzásgátló szedése, a gyomor-bél traktus hasmenéssel járó zavarai, de genetikai zavarok vagy daganatok is előhívhatnak B2-vitamin-hiányt.

Riboflavinhiánynál a következő tünetek léphetnek fel: viszkető, kivörösödött, fájdalmas bőrterületek – különösen a száj, orr, fülek, valamint a genitáliák környékén, fájdalmas repedések a száj szegletében és töredezett ajkak, sima, lila színű nyelv, fokozott könnyezés, fényérzékenység, vérszegénység, letargia, depresszió, a szürkehályog kialakulásának fokozott veszélye.

Sok B2-vitamin található a joghurtban, a borjúmájban, a sörélesztőben, a gombákban, a spenótban, valamint a tejben, sajtban, húsban, szárnyasokban és halban.

B6-vitamin

A B6-vitamin a piridin származéka, és koenzimként hat kb. 100 enzimatikus reakcióban. A szervezetben a B6-vitaminra a következő funkciókhoz van szükség:
- fehérjeépítés,
- niacinképzés a triptofán esszenciális aminosavból,
- a normál vércukorszint stabilizálása,
- zsíranyagcsere,
- hemoglobin képzése,
- oxigénszállítás a vérben (a vörösvértestek funkciója).

A B6-vitamin-hiány oka lehet a fokozott fehérjebevitel (megemeli a B6-vitamin-szükségletet), a fokozott kávéfogyasztás, a dohányzás, terhesség és szoptatás, hirtelen növekedés gyerekeknél, fogamzásgátló szedése, valamint krónikus betegségek, mint az asztma, cukorbetegség, ízületi gyulladás és krónikus emésztési zavarok.

B6-vitamin-hiánynál a következő tünetek léphetnek fel: vérszegénység, legyengült immunrendszer, epekőképződés, égő és csípő érzés a lábakban és kezekben, a bőr vörös, zsíros, hámló és fájdalmasan viszkető foltjai többnyire az orr, a száj és a genitáliák területén, a központi idegrendszer zavarai, görcsök, álmatlanság, depresszió, a koleszterinértékek növekedése.

B6-vitamint bőségesen tartalmazó élelmiszerek: burgonya, banán, lencse, spenót, borjúmáj, hal, hús, alma, szója, kelbimbó és teljes kiőrlésű termékek.

Kapcsolódó elemek

  • Cseresznye, a finom egészség
    A nyár egyik kedvenc gyümölcse az istenek eledelének számító ropogós cseresznye, amelynek számtalan változata létezik. Azt viszont talán kevesen tudják, hogy milyen jótékony hatással bír szervezetünkre. Méregtelenít és tisztít, erősíti az immunrendszert, minden része valóságos csodaszer: húsa, magva és szára is gyógyító hatással bír.
  • Tavaszi bőrmegújító tippek az üde arcbőrért
    A téli időszak a te bőrödet is kikészítette? Nem vagy egyedül: a kevesebb napfény, a fagy, a szél és a vitaminhiányos táplálkozás sokunk arcán nyomot hagyott. Itt a legfőbb ideje, hogy rendbe tegyük és felkészítsük tavaszra.
  • A niacin és a folsav
    A niacin – vagy ahogy régebben nevezték, B3-vitamin – különleges helyzetben van a vitaminok között, mivel a májban egy esszenciális aminosavból, a triptofánból állítódik elő.
  • Argánolaj, a marokkói E-vitamin-forrás
    Az argánolajat az argánfa gyümölcséből nyerik. Egy olyan növényről van szó, amely kizárólag Marokkó bizonyos régióiban nő. Ott már sok évszázada hagyomány, hogy főleg a berber nők az argánfa olajának előállításával foglalkoznak.
  • Vízben oldódó vitaminok – B12-vitamin és pantoténsav
    A B12-vitamint túlnyomórészt a máj tárolja, kb. 2-5 milligrammot. Az emberi szervezetben B12-vitaminra van szükség a folsavanyagcseréhez, az aminosav- és zsírsavanyagcseréhez, az idegvelő védelméhez és a sejtfejlődéshez.
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned

KÖVESS MINKET!

 
 

Follow Me on Pinterest

TÁMOGASD MUNKÁNKAT

-H I R D E T É S-

EZT IS AJÁNLJUK

KÖVESS MINKET ITT IS

 
 

BELÉPÉS

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned, vagy regisztrálj!

Celsus az egészségért

KERESS OLCSÓ SZÁLLÁST