2013. február 20., szerda 10:29

Az étel mint orvosság

Írta:  Impulser Magazin
  • Betűméret Betűméret csökkentése Betűméret csökkentése Betűméret növelése Betűméret növelése
  • Nyomtatás
  • E-mail
Értékelés:
(0 szavazat)
A médiában egyre többet beszélnek a „funkcionális táplálékról”. Ez alatt olyan iparilag előállított élelmiszereket értenek, amelyeknek állítólag pozitív hatása van, mert még egy (látszólag egészséges) extra adag vitamint, speciális baktériumkultúrát vagy hasonlót adtak hozzá.


A táplálkozástudósok nem sokra tartják a funkcionális ételeket, mint pl. a vitaminokkal gazdagított, reggelire való gabonapelyheket.

Valójában egy sor természetes élelmiszer létezik, amelyek tele vannak értékes hatóanyagokkal, és nemcsak egészségesek, hanem egészségessé is tesznek.

A méz és a torma leküzdik a vírusokat és baktériumokat

Az ókori egyiptomiak a csíraölő hatású mézet még nagy becsben tartották, és nemcsak a konyhában, hanem a sebkezelésben is felhasználták. A méz valóban antibiotikus hatású, és ráadásul számos enzimet, bioaktív hatóanyagot tartalmaz. A méz ideális segítő, ha a megfázásnak véget akarunk vetni, és a meleg mézes tea ráadásul édes álmokról is gondoskodik. A torma is úgy hat belsőleg, mint egy növényi antibiotikum, és ezért nem csak megfázásos időben ajánlatos fűszer.

Vitamintabletta helyett alma

Táplálkozástudósok szerint a napi almafogyasztás helyettesíti a vitamintablettákat. Az alma tele van egészséges anyagokkal, mint a kvercetin, amely többek között leküzdi a szabad gyököket és pozitívan befolyásolja a bélflórát, vagy a pektin, amely képes csökkenteni a koleszterinszintet. Ha egy adag vasat szeretnénk fogyasztani, de a spenóttal nem tudunk mit kezdeni, akkor is folyamodjunk bizalommal az almához.

Paprika, gomba – természetes vitaminforrások

A paprika rendes adag C-vitamint tartalmaz, ezen kívül a benne lévő kapszaicin pozitívan hat a véráramlásra és egészséges környezetről gondoskodik a gyomorban és belekben. A piros színű paprika háromszor annyi vitamint tartalmaz, mint zöld társa. A gombák D-vitamin-források, ezzel erősítik a csontokat, fogakat, és védik a szív-érrendszert.

Kapcsolódó elemek

  • A túl sok és gyors tempójú futás épp oly káros lehet, mint a mozgásszegény életmód
    -
        London, 2015. február 4., szerda (MTI) - A túl sok és gyors tempójú futás épp olyan káros lehet az ember egészségére, mint a mozgásszegény életmód - derült ki a Journal of the American College of Cardiology című szívgyógyászati szaklapban közölt dán tanulmányból.
  • Élünk vagy túlélünk?
    A kérdés nem lehet mindegy, éppen ezért tudatos egyensúlyra kell törekednünk, az élet minden területén. Törődjünk egészségünkkel, ne hárítsuk az orvosra minden esetben a felelősséget! A betegségek, hiányállapotok és a gyengeség ne tartozzon az emberhez.
  • Szunai Linda így lesz fitt a strandszezonra!
    Népszerű szépségkirálynőnek lenni igazi kihívás, jól tudja ezt Szunai Linda, Miss World Hungary 2011 is, aki mindent megtesz azért, hogy még egészségesebb és fittebb legyen a nyári strandszezonra! A következőkben Linda elárulja életmód tippjeit!
  • Táplálkozásterápia
    Betegség esetén nagyon fontos, sőt gyakran döntő jelentőségű az étrend és diéta megfelelő beállítása. Például az inzulinra nem szoruló cukorbetegek kezelése az étrend szabályozásával történik. Diéta esetén is alapvető és fontos szempont az, ami az egészséges ember számára is általános követelményt jelent a táplálkozásban.
  • Borban az egészség
    Egészségünk érdekében, akár minden nap ihatunk egy pohárka vörösbort, hiszen a benne található polifenolok javunkat szolgálják, viszont fontos a mértékletesség. Maximum két deciliter minőségi vörösbor az a mennyiség, ami még pozitív hatással bír.
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned

KÖVESS MINKET!

 
 

Follow Me on Pinterest

TÁMOGASD MUNKÁNKAT

-H I R D E T É S-

EZT IS AJÁNLJUK

KÖVESS MINKET ITT IS

 
 

BELÉPÉS

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned, vagy regisztrálj!

Celsus az egészségért

KERESS OLCSÓ SZÁLLÁST