2013. február 25., hétfő 09:52

Hogyan csökkentsük a zsírbevitelt?

Írta:  Impulser Magazin
  • Betűméret Betűméret csökkentése Betűméret csökkentése Betűméret növelése Betűméret növelése
  • Nyomtatás
  • E-mail
Értékelés:
(0 szavazat)
Bár a croissant nagyon finom, de hússzor annyi zsírt tartalmaz, mint egy teljes kiőrlésű zsemle. Bár a croissant nagyon finom, de hússzor annyi zsírt tartalmaz, mint egy teljes kiőrlésű zsemle.
A zsírfogyasztást csökkentsük kevesebbre, mint az energiabevitel 30%-a.


A zsírszükséglet mennyisége a testsúlyhoz, illetve a kívánatos súlyhoz igazodik. Ha fogyni szeretnénk, az ajánlás alsó értékét vegyük figyelembe. Testsúlykilogrammonként 0,5-1 gramm zsírbevitelt ajánlanak, ami 60-80 gramm zsírt jelent naponta.

Mely élelmiszerek tartalmaznak zsírt?

Az élelmiszerek zsírarányáról a tápértéktáblázatban találunk információkat, amelyet többnyire a csomagoláson tüntetnek fel. A zsírban gazdag élelmiszerek elsősorban az állati eredetű termékek (hús, vaj, sajt stb.), édességek (csokoládé, sütemények) és a sült/rakott ételek. Az ételek kiválasztásánál többnyire van alternatívája a zsírban gazdag élelmiszereknek. Néhány példa:

-1 croissant zsírtartalma 21 gramm, míg egy teljes kiőrlésű zsemléé 1 gramm.
-1 sült kolbász 32 gramm zsírt tartalmaz, míg 1 darab pulykamellfilé 1 grammot.
-1 tábla csokoládéban 25 gramm zsír van, míg 1 zacskó aszalt gyümölcsben 1 gramm.
-1 adag burgonyasaláta zsírtartalma 6 gramm, míg 1 adag nyers salátáé 1 gramm.

Tippek a zsírfogyasztás csökkentésére:

-Sütemény: túrós-olajos tészta helyett íróval készült kelt tésztát süssünk.
-Sült/rakott ételek: reszelt sajt helyett némi parmezánt vagy mozarellát használjunk.
-Mártások: tejszínes és majonézes mártások helyett készítsünk joghurtból, sajtból, csökkentett zsírtartalmú tejtermékekből szószokat.
-Tejtermékek: részesítsük előnyben a zsírszegény sajt-, tej- és joghurtfajtákat.
-Hús: a marhahúsnak, pulykának, vadhúsnak, borjúnak csekély a zsírtartalma. Inkább kerüljük a zsírban gazdagabb húsféléket, mint a disznóhús, a kacsa, a liba, a szalonna és a felvágottak.

Az elkészítésnél is sok zsírt megspórolhatunk!

-A húst / halat / zöldséget lehetőleg natúran készítsük el. Süssük kevés olajban (repce-, szezám- vagy olívaolaj) bevonatos serpenyőben vagy a sütőben.
-Ahelyett, hogy a zsírt használnánk ízfokozónak, fűszerezzünk.

Kapcsolódó elemek

  • A túl sok és gyors tempójú futás épp oly káros lehet, mint a mozgásszegény életmód
    -
        London, 2015. február 4., szerda (MTI) - A túl sok és gyors tempójú futás épp olyan káros lehet az ember egészségére, mint a mozgásszegény életmód - derült ki a Journal of the American College of Cardiology című szívgyógyászati szaklapban közölt dán tanulmányból.
  • Élünk vagy túlélünk?
    A kérdés nem lehet mindegy, éppen ezért tudatos egyensúlyra kell törekednünk, az élet minden területén. Törődjünk egészségünkkel, ne hárítsuk az orvosra minden esetben a felelősséget! A betegségek, hiányállapotok és a gyengeség ne tartozzon az emberhez.
  • Szunai Linda így lesz fitt a strandszezonra!
    Népszerű szépségkirálynőnek lenni igazi kihívás, jól tudja ezt Szunai Linda, Miss World Hungary 2011 is, aki mindent megtesz azért, hogy még egészségesebb és fittebb legyen a nyári strandszezonra! A következőkben Linda elárulja életmód tippjeit!
  • Borban az egészség
    Egészségünk érdekében, akár minden nap ihatunk egy pohárka vörösbort, hiszen a benne található polifenolok javunkat szolgálják, viszont fontos a mértékletesség. Maximum két deciliter minőségi vörösbor az a mennyiség, ami még pozitív hatással bír.
  • Makrobiotikus táplálkozás
    A makrobiotika nem csak közönséges étrend vagy étkezési szokás, hanem alapvetően filozófiai életmód. Jellemzően egyfajta meggyőződés, hogy a mentális és fizikai állapot elválaszthatatlan egymástól.
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned

KÖVESS MINKET!

 
 

Follow Me on Pinterest

TÁMOGASD MUNKÁNKAT

-H I R D E T É S-

EZT IS AJÁNLJUK

KÖVESS MINKET ITT IS

 
 

BELÉPÉS

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned, vagy regisztrálj!

Celsus az egészségért

KERESS OLCSÓ SZÁLLÁST