2013. február 25., hétfő 10:09

Nyújtás futás előtt és után

Írta:  Impulser Magazin
  • Betűméret Betűméret csökkentése Betűméret csökkentése Betűméret növelése Betűméret növelése
  • Nyomtatás
  • E-mail
Értékelés:
(0 szavazat)
Ha futás előtt nyújtunk, javíthatjuk mozgékonyságunkat. Ha futás előtt nyújtunk, javíthatjuk mozgékonyságunkat.
Főleg kezdő futókként érezzük, hogy futókarrierünk első hetei és kilométerei után itt-ott csíp, a vádli reggel gyakran kemény, és az Achilles-ín olyan feszült, mint egy húr. Ahhoz, hogy ez az állapot ne kísérjen el hosszú ideig, végezhetünk néhány nagyon hatásos nyújtógyakorlatot, amelyek kevés időráfordítással plusz sikert hoznak az edzésben.


Rövid elmélet
Az egész izomzatunk egy csoda, ha azt nézzük, milyen sok izomnak kell ezredmásodperc pontossággal megfeszülniük és elernyedniük. Ez azonban csak addig működhet, ameddig az izom az eredeti hosszát újra és újra fel tudja venni. A futástól az izomzat megrövidül, és jobban húzza a szalagokat és inakat, ezáltal keletkeznek az említett panaszok. Az ember mozgékonysága a 15. életévtől kezdve egyre inkább csökken, de a nyújtással ezt a fejlődést ellensúlyozhatjuk. A nyújtással

-fokozzuk az izmok vérkeringését;
-javítjuk a mozgékonyságunkat, így a lépésünk hosszabbá és dinamikusabbá válik;
-gyorsabban regenerálódunk, és ezáltal kipihentebben kezdhetjük a következő edzésszakaszt;
-fokozódik az általános jó közérzetünk, mert egy jól nyújtott testet kiegyensúlyozottabbnak és könnyebbnek érzünk;
-előkészítjük az izmainkat a terhelésre.

A legfontosabb tippek

-Csak rövid bemelegítés (5 perc járás, laza kocogás vagy gimnasztika) után nyújtsunk.
-Ha futás előtt nyújtunk, javíthatjuk mozgékonyságunkat.
-Az edzés utáni nyújtás a kiinduló helyzet helyreállítására szolgál (éppolyan fontos!).
-Tartsunk minden gyakorlatot 20-30 másodpercig, lélegezzünk nyugodtan tovább, és pontosan hajtsuk végre az adott gyakorlatokat.
-Sose nyújtsunk hirtelen mozdulatokkal – enyhe feszülést kell éreznünk, de semmi fájdalmat. A feszülés néhány másodperc után alábbhagy.
-A gyakorlatok között lazán kirázzuk az izmokat, minden gyakorlatot egyszer ismételjünk meg.
-Koncentráljunk arra az izomra, amelyet éppen nyújtunk, illetve érzünk.

A nyújtógyakorlatok a leginkább terhelt láb- és fenékizomzatra korlátozódnak. Építsük be a gyakorlatokat az edzés előtt és után, szánjunk erre kétszer 5 percet, és ügyeljünk a pontos végrehajtásra.

Kapcsolódó elemek

  • A túl sok és gyors tempójú futás épp oly káros lehet, mint a mozgásszegény életmód
    -
        London, 2015. február 4., szerda (MTI) - A túl sok és gyors tempójú futás épp olyan káros lehet az ember egészségére, mint a mozgásszegény életmód - derült ki a Journal of the American College of Cardiology című szívgyógyászati szaklapban közölt dán tanulmányból.
  • Az izmok megőrzése táplálkozással
    Már 30 éves kortól veszít az ember az izomtömegből – ez egy természetes folyamat. Idősebb korban azonban az izomveszteség problémává válhat, mert ezáltal növekszik az esések és sérülések kockázata. Egy nemzetközi kutatócsoport felfedezte, hogyan lehet táplálkozással feltartóztatni a fokozatos erőveszteséget.
  • Miért olyan fontos a bemelegítés?
    Veszélyes hidegstart

    Ha a focisták, teniszezők, könnyűatléták és társaik vizes hajjal és izzadságcseppekkel az arcukon kezdik a versenyt, akkor nem az izgalom verejtékcseppjei ülnek ki a homlokukra – a profi sportolók egész egyszerűen csak bemelegítettek.
  • Sportoljunk-e terhesség alatt?
    A mérsékelt testmozgás a legjobb szüléselőkészítés – feltéve, ha a baba és a mama jól vannak. A szív- és érrendszer, a légzés, az izmok és a csontozat a terhesség és a szülés közben nagyon igénybe vannak véve. Ezért a várandósság alatt is maradjunk mozgásban.
  • Sportmítoszok és a valóság
    Mi a különbség a sportmítoszok és az igazság közt?
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned

KÖVESS MINKET!

 
 

Follow Me on Pinterest

TÁMOGASD MUNKÁNKAT

-H I R D E T É S-

EZT IS AJÁNLJUK

KÖVESS MINKET ITT IS

 
 

BELÉPÉS

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned, vagy regisztrálj!

Celsus az egészségért

KERESS OLCSÓ SZÁLLÁST