2013. március 01., péntek 11:56

A burgonya rehabilitációja

Írta:  Impulser Magazin
  • Betűméret Betűméret csökkentése Betűméret csökkentése Betűméret növelése Betűméret növelése
  • Nyomtatás
  • E-mail
Értékelés:
(0 szavazat)
A fóliás krumpli zöldfűszeres túróval, párolt céklával diétázóknak is tökéletes. A fóliás krumpli zöldfűszeres túróval, párolt céklával diétázóknak is tökéletes.
Nemcsak a burgonyát, hanem általánosságban a szénhidrátokat is rehabilitálnunk kell. A burgonyáról, tésztáról, kenyérről és társaikról újra és újra elterjed, hogy alattomosan hizlalnak.


A szénhidrátellenes mozgalom ismert példája az Atkins-diéta. A tészta és a burgonya tiltott, egy szelet zsíros hús ellenben megengedett. A szénhidrátok azonban korántsem olyan rosszak, mint amilyen a hírük.

Minden az elkészítés kérdése

Hogy a szénhidrátok hizlalnak-e, az egyedül az elkészítésükön múlik. Egy gramm szénhidrát 4 kalóriát jelent, és ugyanez érvényes egy gramm fehérjére is. Ami a szénhidrátokat azonban hamar kalóriabombává alakítja, azok a zsíros szószok és köretek. A spagetti a’la carbonara vagy a krémes tejszínes mártással készült burgonya valóban hizlalnak. Ha azonban a tartalmas mártást zsírszegény paradicsomszósszal helyettesítjük, és a burgonyát zöldfűszeres sovány túróval fogyasztjuk, nyugodtan ehetünk.

A sok zsír és alkohol hizlal

Ami igazán hizlal, az a zsír, mert 1 gramm 9 kilokalóriát tartalmaz. Egy gramm alkohol 7 kilokalóriát jelent, és ráadásul negatívan hat a zsírégetésre is. Ha fogyni akarunk, kerüljük ezért a zsírt és az alkoholt. A fehérjék és a szénhidrátok mértékletes élvezete azonban megengedett. A mértékletesség azt jelenti: ha a napi szükséges összkalória-mennyiségnél többet veszünk magunkhoz, hízni fogunk. Hogy ezek a kalóriák hogyan állnak össze, az a szervezet számára nagyrészt mindegy, ameddig az étrend minden létfontosságú anyagot tartalmazza.

Teljes egészség a gabonából

Hogy a teljes értékű szénhidrátok kiválóan telítenek, és megfelelő elkészítésnél nem hizlalnak, az egy dolog. Éppolyan fontos azonban az egészségügyi szempont, és ez főleg a teljes kiőrlésű termékeknél vitathatatlan. A teljes kiőrlésű termékek gazdagok rostanyagokban, E- és B-vitaminban, folsavban és más fontos tápanyagokban.



Az evés megengedett – az összetételre kell figyelni

Ha az étrend egyensúlyban van, akkor az alakunk is jó. A szervezetünk amúgy sem vesz tudomást az olyan képtelenségről, hogy bizonyos élelmiszercsoportokat démonizálunk. A testet nem érdeklik az éppen érvényben lévő táplálkozási szabályok – amelyek évente úgyis változnak –, hanem gondoskodik arról, hogy megkapja azokat az anyagokat, amelyekre szüksége van. Ha ezt nem biztosítjuk táplálék formájában, a szervezet arra kényszerül, hogy másképp segítsen magán. Következik a csontok, fogak vagy izmok kimerítése. Szomorú és prominens példa erre Gwyneth Paltrow, a hollywoodi színésznő, akinél a szélsőségesen egyoldalú táplálkozás csontritkuláshoz vezetett – 37 évesen. Egy olyan betegséghez, amely különben csak az előrehaladott korban lévő nőket fenyegeti. 

Kapcsolódó elemek

  • A túl sok és gyors tempójú futás épp oly káros lehet, mint a mozgásszegény életmód
    -
        London, 2015. február 4., szerda (MTI) - A túl sok és gyors tempójú futás épp olyan káros lehet az ember egészségére, mint a mozgásszegény életmód - derült ki a Journal of the American College of Cardiology című szívgyógyászati szaklapban közölt dán tanulmányból.
  • Élünk vagy túlélünk?
    A kérdés nem lehet mindegy, éppen ezért tudatos egyensúlyra kell törekednünk, az élet minden területén. Törődjünk egészségünkkel, ne hárítsuk az orvosra minden esetben a felelősséget! A betegségek, hiányállapotok és a gyengeség ne tartozzon az emberhez.
  • Szunai Linda így lesz fitt a strandszezonra!
    Népszerű szépségkirálynőnek lenni igazi kihívás, jól tudja ezt Szunai Linda, Miss World Hungary 2011 is, aki mindent megtesz azért, hogy még egészségesebb és fittebb legyen a nyári strandszezonra! A következőkben Linda elárulja életmód tippjeit!
  • Borban az egészség
    Egészségünk érdekében, akár minden nap ihatunk egy pohárka vörösbort, hiszen a benne található polifenolok javunkat szolgálják, viszont fontos a mértékletesség. Maximum két deciliter minőségi vörösbor az a mennyiség, ami még pozitív hatással bír.
  • Makrobiotikus táplálkozás
    A makrobiotika nem csak közönséges étrend vagy étkezési szokás, hanem alapvetően filozófiai életmód. Jellemzően egyfajta meggyőződés, hogy a mentális és fizikai állapot elválaszthatatlan egymástól.
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned

KÖVESS MINKET!

 
 

Follow Me on Pinterest

TÁMOGASD MUNKÁNKAT

-H I R D E T É S-

EZT IS AJÁNLJUK

KÖVESS MINKET ITT IS

 
 

BELÉPÉS

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned, vagy regisztrálj!

Celsus az egészségért

KERESS OLCSÓ SZÁLLÁST