2013. március 20., szerda 10:55

Lelki egészség és anti-aging

Írta:  Impulser Magazin
  • Betűméret Betűméret csökkentése Betűméret csökkentése Betűméret növelése Betűméret növelése
  • Nyomtatás
  • E-mail
Értékelés:
(0 szavazat)
A tartós stressz bőrünket hosszú távon vékonyabbá és ráncosabbá teszi. A tartós stressz bőrünket hosszú távon vékonyabbá és ráncosabbá teszi.
A lelki egészség éppolyan fontos anti-aging szer, mint a testi egészség. Aki tartósan szenved lelki terhek és stressz alatt, gyorsabban öregszik.


Az anti-aging hatás érdekében ezért érdemes tenni valamit a lelki egyensúlyért. A lelki megterhelések hosszú távon különböző problémákhoz vezethetnek. Ha állandóan lelki terheket cipelünk magunkkal, gyakrabban vagyunk ingerültek, rosszkedvűek és kiegyensúlyozatlanok. Ennek következtében lefelé görbül a szánk, és ráncoljuk a homlokunkat – a ráncok előreprogramozottak. Ráadásul a lelki problémák gyakran – főleg nőknél – együtt járnak alvászavarokkal. Az alvás azonban egy természetes anti-aging szer: alvás közben kipiheni magát a test, és elsősorban a bőr regenerálódik. Ha túl keveset alszunk, rendszerint fáradtnak, sápadtnak és öregebbnek nézünk ki.

A stressz veszélyezteti a lelki egyensúlyt

A tartós stressz szintén veszélyezteti a lelki egyensúlyunkat, és megakadályozza a sikeres anti-aginget. A tartós stressz többek között magas kortizolszintet feltételez a vérben, ami a bőrünket hosszú távon vékonyabbá és ráncosabbá teszi. A tartósan megemelkedett kortizolszint ezen kívül negatív hatással van az immunrendszerre is. A nők inkább hajlamosak lelki problémák miatt sírni. Bár a sírás felszabadítóan hathat, a gyakori vagy hosszan tartó sírás azonban nemcsak fejfájáshoz, hanem feldagadt archoz és megduzzadt szemekhez is vezet. A komoly lelki problémák nemcsak a lelki, hanem a testi egészségünket is veszélyeztethetik. Depresszió, burnout-szindróma (kiégés), vagy túlzott alkoholfogyasztás lehetnek a következmények.

Mit tehetünk a lelki egészségünkért?

A lelki egészség tehát egy fontos és természetes anti-aging szer. A lelki kiegyensúlyozottság pihentető alváshoz vezet, aminek következtében frissebbnek és fiatalabbnak nézünk ki. Ha a test és a lélek összhangban van, teljesítőképesebbek és motiváltabbak vagyunk. Stressz nélkül lassabban öregszik a bőrünk és ritkábban nyúlunk édességekhez, alkoholhoz és cigarettához. Próbáljuk meg tehát elkerülni a stresszt és a lelki problémákat, amennyiben például munka után tudatosan kikapcsolunk. Különböző stratégiák segíthetnek, hogy megőrizzük a lelki egészségünket.



Wellness a léleknek

Relaxációs technikákkal, mint amilyen pl. a jóga vagy az autogén tréning, megtanulhatunk kikapcsolni és lazítani. Speciális tanfolyamok segíthetnek az önbizalmunk erősítésében. Próbáljuk meg megoldani a konfliktusainkat. Kényeztessük magunkat valami jóval a lelki egészségünk érdekében, mint pl. egy masszázzsal, egy wellnessnappal vagy egy rövid nyaralással a társunkkal vagy a barátainkkal. Olykor elég egy hosszú séta a természetben vagy egy fürdő relaxációs zenével ahhoz, hogy kipihenjük magunkat.

Kapcsolódó elemek

  • A túl sok és gyors tempójú futás épp oly káros lehet, mint a mozgásszegény életmód
    -
        London, 2015. február 4., szerda (MTI) - A túl sok és gyors tempójú futás épp olyan káros lehet az ember egészségére, mint a mozgásszegény életmód - derült ki a Journal of the American College of Cardiology című szívgyógyászati szaklapban közölt dán tanulmányból.
  • A Crohn és a stressz
     A Crohn betegség krónikus gyulladásos bélbetegségek közé tartozik, a gyomor-bél csatorna betegsége, ami nagyban hasonlít a fekélyes vastagbélgyulladásra. A Crohn betegség az emésztőrendszer egészét érintheti, a gyulladt szakasz műtéti eltávolítása után is, a betegség bárhol visszatérhet.
  • Élünk vagy túlélünk?
    A kérdés nem lehet mindegy, éppen ezért tudatos egyensúlyra kell törekednünk, az élet minden területén. Törődjünk egészségünkkel, ne hárítsuk az orvosra minden esetben a felelősséget! A betegségek, hiányállapotok és a gyengeség ne tartozzon az emberhez.
  • Szunai Linda így lesz fitt a strandszezonra!
    Népszerű szépségkirálynőnek lenni igazi kihívás, jól tudja ezt Szunai Linda, Miss World Hungary 2011 is, aki mindent megtesz azért, hogy még egészségesebb és fittebb legyen a nyári strandszezonra! A következőkben Linda elárulja életmód tippjeit!
  • Borban az egészség
    Egészségünk érdekében, akár minden nap ihatunk egy pohárka vörösbort, hiszen a benne található polifenolok javunkat szolgálják, viszont fontos a mértékletesség. Maximum két deciliter minőségi vörösbor az a mennyiség, ami még pozitív hatással bír.
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned

KÖVESS MINKET!

 
 

Follow Me on Pinterest

TÁMOGASD MUNKÁNKAT

-H I R D E T É S-

EZT IS AJÁNLJUK

KÖVESS MINKET ITT IS

 
 

BELÉPÉS

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned, vagy regisztrálj!

Celsus az egészségért

KERESS OLCSÓ SZÁLLÁST