2013. március 25., hétfő 13:57

Az izmok megőrzése táplálkozással

Írta:  Impulser Magazin
  • Betűméret Betűméret csökkentése Betűméret csökkentése Betűméret növelése Betűméret növelése
  • Nyomtatás
  • E-mail
Értékelés:
(0 szavazat)
Ha a táplálék túl sok húst vagy gabonafélét tartalmaz, akkor azt lúgos ételekkel kell kiegyenlíteni. Ha a táplálék túl sok húst vagy gabonafélét tartalmaz, akkor azt lúgos ételekkel kell kiegyenlíteni.
Már 30 éves kortól veszít az ember az izomtömegből – ez egy természetes folyamat. Idősebb korban azonban az izomveszteség problémává válhat, mert ezáltal növekszik az esések és sérülések kockázata. Egy nemzetközi kutatócsoport felfedezte, hogyan lehet táplálkozással feltartóztatni a fokozatos erőveszteséget.


Túl kevés fehérje

A Nemzetközi Csontritkulás Alapítvány (IOF) munkacsoportja számos különböző vizsgálatot értékelt ki az idősebb emberek táplálkozási szokásairól és csont-, izom- és fehérje-anyagcseréjéről. Ennek során feltűnt nekik, hogy az ipari államokban is sok 50 feletti ember kevesebb fehérjét vesz magához az ajánlottnál. A nők több mint egyharmada, és a férfiak jó egynegyede nem érte el a testsúly-kilogrammonkénti 0,8 gramm proteint naponta. Az adatok alátámasztották a fehérjefogyasztás és az izomtömeg közötti összefüggést. Egy vizsgálatban a 70 és 79 év közötti emberek úgy tudták legjobban megtartani izomtömegüket, ha tartották magukat a testsúly-kilogrammonkénti 1,1 gramm fehérje beviteléhez napi szinten.

A túl sok sav gyengíti az izmokat

A tudósokat a sav-bázis háztartás és a D-vitaminnal, káliummal, valamint bizonyos mikrotápanyagokkal való ellátottság is érdekelte. Azt találták, hogy ha a táplálék túl sok húst vagy gabonaterméket tartalmaz, akkor az anyagcserében több sav keletkezik. Ha ezt nem egyenlítjük ki lúgos ételekkel, mint a gyümölcsök és zöldségek, akkor azt az izmok és a csontok fontos ásványi anyagokkal történő ellátása szenvedi meg. Ezen kívül fontos az elegendő D-vitamin-bevitel. Több tanulmány igazolta a vitamin pozitív hatását az izomtömegre és annak funkciójára. A D-vitamint a táplálékkal vesszük fel, de elegendő napsugárzásnál a bőr is termeli. Néhány gomba, bizonyos halfajták (lazac, szardínia, angolna), a borjúhús és a tojás különösen gazdagok D-vitaminban.



Fontos a testmozgás

A kutatók rámutatnak arra is, hogy a fizikai aktivitás fontos kulcsa az izomveszteség feltartóztatásának. Az egészséges és egyenletesen edzett izomzat képes megvédeni az idősebb embereket az eséstől, és egyúttal fontos inger a csontanyagcsere számára is. A folyamatos izomfeszülés és az ebből adódó fizikai erő arra ösztönzi a csontokban lévő speciális sejteket, hogy több kollagént és kalciumot építsenek be – ez hatékony védelem a csontritkulás ellen.

Kapcsolódó elemek

  • A túl sok és gyors tempójú futás épp oly káros lehet, mint a mozgásszegény életmód
    -
        London, 2015. február 4., szerda (MTI) - A túl sok és gyors tempójú futás épp olyan káros lehet az ember egészségére, mint a mozgásszegény életmód - derült ki a Journal of the American College of Cardiology című szívgyógyászati szaklapban közölt dán tanulmányból.
  • Élünk vagy túlélünk?
    A kérdés nem lehet mindegy, éppen ezért tudatos egyensúlyra kell törekednünk, az élet minden területén. Törődjünk egészségünkkel, ne hárítsuk az orvosra minden esetben a felelősséget! A betegségek, hiányállapotok és a gyengeség ne tartozzon az emberhez.
  • Szunai Linda így lesz fitt a strandszezonra!
    Népszerű szépségkirálynőnek lenni igazi kihívás, jól tudja ezt Szunai Linda, Miss World Hungary 2011 is, aki mindent megtesz azért, hogy még egészségesebb és fittebb legyen a nyári strandszezonra! A következőkben Linda elárulja életmód tippjeit!
  • Táplálkozásterápia
    Betegség esetén nagyon fontos, sőt gyakran döntő jelentőségű az étrend és diéta megfelelő beállítása. Például az inzulinra nem szoruló cukorbetegek kezelése az étrend szabályozásával történik. Diéta esetén is alapvető és fontos szempont az, ami az egészséges ember számára is általános követelményt jelent a táplálkozásban.
  • Borban az egészség
    Egészségünk érdekében, akár minden nap ihatunk egy pohárka vörösbort, hiszen a benne található polifenolok javunkat szolgálják, viszont fontos a mértékletesség. Maximum két deciliter minőségi vörösbor az a mennyiség, ami még pozitív hatással bír.
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned

KÖVESS MINKET!

 
 

Follow Me on Pinterest

TÁMOGASD MUNKÁNKAT

-H I R D E T É S-

EZT IS AJÁNLJUK

KÖVESS MINKET ITT IS

 
 

BELÉPÉS

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned, vagy regisztrálj!

Celsus az egészségért

KERESS OLCSÓ SZÁLLÁST