2013. március 29., péntek 13:05

Az izmos férfiak tovább élnek

Írta:  IMPULSERMAGAZIN
  • Betűméret Betűméret csökkentése Betűméret csökkentése Betűméret növelése Betűméret növelése
  • Nyomtatás
  • E-mail
Értékelés:
(0 szavazat)
Az időskori rokkantság leggyakoribb oka az izomhiány. Az időskori rokkantság leggyakoribb oka az izomhiány.
Az izmos test már az ókori görögöknél is szépségideál volt, ugyanis egészséget és potenciát sugároz. Egy majdnem két évtizedes vizsgálatban a kutatók kiderítették, hogy az esztétikai szempontokat az egészségügyi szempontok is megerősítik: az izmos férfiak ugyanis tovább élnek.


A rendszeres izomtréning növeli a várható élettartamot. Egy közel 19 évig tartó, nemzetközi vizsgálatban a kutatók kiderítették, hogy az izmos férfiak átlagosan tovább élnek, mint a gyenge kiképzésű izomzattal rendelkező társaik. Ez azért van, mert a több izom fokozottabb cukorégetést jelent, ami csökkenti a cukorbetegség kockázatát. Ezen kívül az izomtréning kedvezően hat a koleszterin- és a vérzsírértékekre is. Az izmos emberek jobban meg tudják támasztani a csontvázukat, és az alapanyagcseréjük is magasabb szinten van, mert az izmok mozgás közben több kalóriát használnak el, mint az izomszegény szövetek.



Az izom- és az állóképességi tréning kombinációja ideális
Egy nemzetközi kutatócsoport egy vizsgálat során közel 19 éven keresztül figyelt meg 8800 20 és 80 év közötti férfit, és elemezte izomerejüket. Az eredmény szerint a gyenge izomzat akár 50%-kal megnöveli a halálozást. A nagyobb izomerő nyilvánvalóan védi mind a fiatalabb, mind az idősebb embereket. Még a túlsúlyos embereknek is hosszabb a várható élettartamuk, ha jól edzett izmaik vannak. A halálos szív-érrendszeri és daganatos betegségek ritkábban, illetve később lépnek fel. A tanulmányból az is kiderül, hogy az izmos férfiak állóképességi edzés nélkül is tovább éltek, de az izom- és az állóképességi tréning kombinációja még jelentősebb hatással járt. Ezért célszerű nemcsak az erőt, hanem az állóképességet is edzeni. A tanulmány megállapításai irányadók, mert az időskori rokkantság leggyakoribb oka az izomhiány. természetesen mindez nem csak a férfiakra érvényes. A nők is profitálnak az izomtréningből, ez véd a csontritkulás ellen, amelyben a nők kétszer olyan gyakran érintettek, mint a férfiak.

Kapcsolódó elemek

  • A túl sok és gyors tempójú futás épp oly káros lehet, mint a mozgásszegény életmód
    -
        London, 2015. február 4., szerda (MTI) - A túl sok és gyors tempójú futás épp olyan káros lehet az ember egészségére, mint a mozgásszegény életmód - derült ki a Journal of the American College of Cardiology című szívgyógyászati szaklapban közölt dán tanulmányból.
  • Élünk vagy túlélünk?
    A kérdés nem lehet mindegy, éppen ezért tudatos egyensúlyra kell törekednünk, az élet minden területén. Törődjünk egészségünkkel, ne hárítsuk az orvosra minden esetben a felelősséget! A betegségek, hiányállapotok és a gyengeség ne tartozzon az emberhez.
  • Szunai Linda így lesz fitt a strandszezonra!
    Népszerű szépségkirálynőnek lenni igazi kihívás, jól tudja ezt Szunai Linda, Miss World Hungary 2011 is, aki mindent megtesz azért, hogy még egészségesebb és fittebb legyen a nyári strandszezonra! A következőkben Linda elárulja életmód tippjeit!
  • Borban az egészség
    Egészségünk érdekében, akár minden nap ihatunk egy pohárka vörösbort, hiszen a benne található polifenolok javunkat szolgálják, viszont fontos a mértékletesség. Maximum két deciliter minőségi vörösbor az a mennyiség, ami még pozitív hatással bír.
  • Makrobiotikus táplálkozás
    A makrobiotika nem csak közönséges étrend vagy étkezési szokás, hanem alapvetően filozófiai életmód. Jellemzően egyfajta meggyőződés, hogy a mentális és fizikai állapot elválaszthatatlan egymástól.
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned

KÖVESS MINKET!

 
 

Follow Me on Pinterest

TÁMOGASD MUNKÁNKAT

-H I R D E T É S-

EZT IS AJÁNLJUK

KÖVESS MINKET ITT IS

 
 

BELÉPÉS

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned, vagy regisztrálj!

Celsus az egészségért

KERESS OLCSÓ SZÁLLÁST