2013. április 02., kedd 14:00

Jóga – trendi sport mellékhatásokkal

Írta:  IMPULSERMAGAZIN
  • Betűméret Betűméret csökkentése Betűméret csökkentése Betűméret növelése Betűméret növelése
  • Nyomtatás
  • E-mail
Értékelés:
(0 szavazat)
A jóga mindannyiunknak jót tehet, ellazítja, erősíti és fezesíti az izmokat. A jóga mindannyiunknak jót tehet, ellazítja, erősíti és fezesíti az izmokat.
A jóga divatos, és senki nem vonja kétségbe a testre és szellemre gyakorolt pozitív hatását. De figyelem: ha rosszul csináljuk, sérüléseket kockáztatunk.
Még ha a jógát néhányan talán csak azért kezdik el, mert „valahogy jót tesz”, vagy a fitneszstúdióban tanfolyamot indítanak, a legtöbben általában egészségügyi okokból kerülnek kapcsolatba vele. Egyesek túlterheltek, kimerültek vagy rosszul alszanak, és elsősorban a jógától remélik a kikapcsolódást. Mások talán hátfájástól, feszülésektől, keringési panaszoktól vagy ízületi problémáktól szenvednek, és a helyzetükön szeretnének javítani – egy egészségesebb, erősebb, gyógyult testre vágynak.


A jóga mindannyiunknak jót tehet, ellazítja, erősíti és feszesíti az izmokat. Serkenti az anyagcserét, hatással van az idegrendszerre és ezen keresztül a testre. Javulhatnak a vérértékek, sőt az immunrendszerre is pozitívan hat a rendszeres gyakorlás, ezt mutatják a vizsgálatok. És mindez mellékhatások nélkül? Csak helyes alkalmazás esetén. A jóga nagyon hasznos, két előfeltétellel: szükségünk van egy bizonyos testérzékelésre, ami csak idővel fejlődik ki, és egy jó tanárra.
Utóbbit megtalálni kihívást jelenthet. Nem azért, mert olyan kevés, hanem mert olyan sok jógatanár van. A növekvő kereslettel az oktatók száma is növekszik. Már a stílusok sokasága is összezavarja az embert. Iyengar, ashtanga, bikram, kundalini vagy power jóga – ki tudja, melyik név mögött mi rejlik, nem beszélve arról, hogy melyik fajta tetszene legjobban.



Veszélyes önképzés


Ezért aki komolyan gondolja, az nem kerülheti el, hogy kezdetben néhány iskolát és stílust kipróbáljon, amíg megtalálja a számára megfelelőt. Vagy a megfelelő tanárt, mert nélküle nem fog menni. A szakértők lebeszélnek arról, hogy csak könyvekből vagy DVD-ből tanuljunk. Nagy a veszélye a sérüléseknek – különböző okokból.
A legtöbben a testük bizonyos részein merevek, és más részeken mozgékonyak. A test ezt normál esetben kompenzálja. A jógánál azonban pont arról van szó, hogy ezeket a gyenge pontokat felismerjük, és ezeken dolgozzunk. Az elején sok embernek nincs még kifejezett testérzékelése. Az éppen járni tanuló kisgyerekekhez hasonlóan, ha nem figyelnek, eleshetnek.

Legjobb esetben nem történik semmi, ha egy rossz tartást veszünk fel. Bizonyos előzetes sérüléseknél vagy állandó ismétlésnél azonban kellemetlen következményei lehetnek. Izomhúzódások, ínirritációk, szalagfeszülések vagy a kis gerincízületek blokádjai léphetnek fel. A porcok érzékenyen reagálhatnak a hosszú távú hibás terhelésre. Némely testtartás erősen igénybe veszi a szervezetet, ezek nem valók edzetlen kezdőknek. Egy tanfolyamon egy jó oktató meg tudja becsülni a tanítványok teljesítőképességét, és a kezdőket nem szembesíti hirtelen a nehéz, és ezért veszélyes gyakorlatokkal, hanem felkészíti őket ezekre.

Kapcsolódó elemek

  • Az egyéni és univerzális lélek egyesítése: a jóga
    -
    A sport, ami ezt lehetővé teszi a jóga. Felszabadítja a szunnyadó energiáinkat, megnyugtatja a pattanásig feszült idegeinket, segíthet kreativitásunk növelésében és segít rátalálni valódi énünkre. A jógát rendkívül pozitív ígéretei és figyelemre méltó eredményei ellenére sem űzik tömegek.
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned

KÖVESS MINKET!

 
 

Follow Me on Pinterest

TÁMOGASD MUNKÁNKAT

-H I R D E T É S-

EZT IS AJÁNLJUK

KÖVESS MINKET ITT IS

 
 

BELÉPÉS

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned, vagy regisztrálj!

Celsus az egészségért

KERESS OLCSÓ SZÁLLÁST