2013. április 09., kedd 10:35

Futás a természetben

Írta:  IMPULSERMAGAZIN
  • Betűméret Betűméret csökkentése Betűméret csökkentése Betűméret növelése Betűméret növelése
  • Nyomtatás
  • E-mail
Értékelés:
(1 szavazat)
Depresszív hangulatban is a természetben való futás ajánlott. Depresszív hangulatban is a természetben való futás ajánlott.
Az ember a természet része, és a futás az ember természetéhez közel áll. Mi lehetne jobb, mint összekötni a természetet és a sportot? A növény- és állatvilág szemlélése közben mozogni, ez a legjobb fitnesz a testnek és szellemnek. A fitnesz befolyásolja az egészséget – mégpedig pozitívan!


Ha „helyesen” futunk, nem szabad kifulladnunk. Kezdjük el kicsiben. A futást magát már ismerjük. Azt ajánlják, hogy futásnál percenként kb. 140-170 lépést tegyünk meg. Útszakasznak válasszunk egy utat a természeten keresztül, például egy kijelölt erdei utat. Egy ilyen természeti élménytől kikapcsol az elme, ellazul a test, elpihen a lélek, és boldogsághormonok termelődnek. Futás után jobban fel tudjuk dolgozni a mindennapos stresszt. Depresszív hangulatban is a természetben való futás ajánlott. A természetes ingerek és a sportos aktivitás a gondolatoktól mentes fejjel együtt pozitívan hatnak ki a hangulatra.

A megfelelő felszerelés

Figyeljünk a speciális futócipőre. A szaküzletben meg tudják állapítani, melyik cipő alkalmas számunkra. Továbbá célszerű egy pulzusmérőt hordani, ami méri a percenkénti szívverést. A modern pulzusmérő riaszt, ha alul vagy túl vagyunk terhelve. Hogy a lépések számlálása ne zavarja meg a természet élvezetét, ezt a munkát egy egyszerű lépésszámláló elintézheti.



Egészségügyi veszélyek

Ha túlzásba visszük a futást, az megterheli az inakat, a szalagokat és az ízületeket. Maraton előtt – a futással ellentétben – előzetes edzés ajánlatos, mert a szervezet rendkívüli megterhelése által oxigéngyökök szabadulnak fel, amelyek károsíthatják az ereket. Továbbá a szervezet átlagon felüli tejsavtermelése túlsavasodást okoz. Ez az immunrendszer gyengüléséhez vezethet. Ezen kívül 30-nál nagyobb testtömegindex esetén már ne fussunk, mivel ez túlságosan megterhelné a vérkeringést.

Kapcsolódó elemek

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned

KÖVESS MINKET!

 
 

Follow Me on Pinterest

TÁMOGASD MUNKÁNKAT

-H I R D E T É S-

EZT IS AJÁNLJUK

KÖVESS MINKET ITT IS

 
 

BELÉPÉS

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned, vagy regisztrálj!

Celsus az egészségért

KERESS OLCSÓ SZÁLLÁST