2013. április 19., péntek 10:46

Mikor van értelme a diétának?

Írta:  IMPULSERMAGAZIN
  • Betűméret Betűméret csökkentése Betűméret csökkentése Betűméret növelése Betűméret növelése
  • Nyomtatás
  • E-mail
Értékelés:
(0 szavazat)
Pár kiló leadásához elegendő egy kis sportolás és pár étrendbeli változtatás. Pár kiló leadásához elegendő egy kis sportolás és pár étrendbeli változtatás.
Ha veszíteni szeretnénk a súlyunkból, akkor hosszú időtartamot tervezzünk erre. Közismerten sok út van, ami Rómába vezet. A diéta mellett a sok mozgásra is figyeljünk. A hollywoodi színészek azt sugallják, hogy a jó kinézet és a tökéletes alak manapság fontos kritériuma a munkahelyi és párkapcsolati sikernek. A karcsú emberek vonzóbbnak és teljesítőképesebbnek hatnak, mint azok, akiknek fölösleges kilóik vannak. És csak idő kérdése, amíg a túlsúlyos embereknél észrevehetővé válnak az egészségügyi problémák.


A betegségek magasabb kockázata

Amellett, hogy nagyobb a rizikója a cukorbetegségnek, a mozgásrendszert és a szív-érrendszert érő terhelés jó érv arra, hogy csökkentsük a súlyunkat. A mozgáshiány és a helytelen táplálkozás miatt az elmúlt években erősen emelkedett az elhízott emberek száma. Gyerekek is érintettek.

Húzzuk meg a vészféket!

Két ok létezik, amiért az ember diéta mellett dönt: vagy esztétikai vagy egészségügyi motivációból. Legkésőbb tavasszal, amikor közeleg a bikiniszezon, ellenőrzik sokan a súlyukat, mert az új fürdőszezon kezdetére mindenki jó alakot szeretne. Mind a női magazinok, mind az internet tele vannak fogyási tippekkel és sokat ígérő kilátásokkal, hogy hogyan tudunk a fölösleges kilóktól nagyon gyorsan megszabadulni. Egy diéta kihívása azonban nem csak magában a fogyásban rejlik. Éppolyan fontos, hogy végül tartani tudjuk a súlyunkat.



Kérjünk tanácsot!

Az, hogy mely diéták alkalmasak, és milyen kísérő intézkedéseket kell hozni, mindig attól függ, mennyire szeretnénk lefogyni. Ha csak pár kilóról van szó, a legtöbb esetben teljesen elegendő, ha kicsit változtatunk a táplálkozásunkon és sportolunk. Ha több kilóval kell csökkenteni a súlyunkat, egy táplálkozási tanácsadó segíthet megtalálni a megfelelő diétát. A legtöbb esetben ezeknek az erősen elhízott embereknek a teljes szokásaikat meg kell változtatni. Sőt, olykor egy pszichológus is szükséges, hogy a diéta közben támogassa a pácienst.

Fontos a változatosság

Nagyon fontos, hogy a diéta alatt is változatosan étkezzünk. Bár a tápláléknak folyamatosan kalóriaszegénynek kell lennie, kerülendő a vitamin- és ásványianyag-hiány. A vízfogyasztás segíti a súlyvesztést és az anyagcsere átállását.

Ne térjünk vissza a régi táplálkozási szokásokhoz!

Ha elértük az ideális súlyt, ne térjünk vissza a régi lakmározásokhoz, mert hamarabb felszedjük újra a kilókat, mint amilyen gyorsan leadtuk őket. Változtassuk meg az étrendünket hosszú távon, és élvezzük az új életkomfortot. A súlycsökkenés nemcsak a fölösleges kilók leadását jelenti, hanem azt is, hogy összességében jobban érezzük magunkat és több energiánk lesz.


Kapcsolódó elemek

  • Aranysárga, édes nedű – mi az?
    Az emberiség már az ősidők óta kedveli és gyógyhatású élelmiszerként tartja számon a mézet. Felhasználása igencsak sokoldalú: az egyszerű ételízesítéstől, kozmetikai felhasználáson át, egészen az egészségügyig mindenhol megtalálható.
  • Csapja be ízlelő bimbóit! Édes ízek cukorbetegeknek
    A sors fintora, hogy sokkal jobban kívánjuk azt, ami nem lehet a miénk. Így van ez sok cukorbeteggel is: az édes íz sóvárgásunk állandó tárgya lehet. Néhány fűszerrel stimulálhatjuk az édes ízért felelős ízlelőbimbókat, így rövid ideig becsaphatjuk az agyunkat. Ilyen fűszer például a fahéj, a szerecsendió, a kakaó (zsírszegény, keserű kakaó por) és a vanília vagy vanília aroma.
    Könnyen hozzájuthatunk a nyírfacukorhoz vagy a steviához is, amelyekkel természetes módon helyettesíthetjük a cukrot és az édesítőszereket is. Ráadásul ez a két cukorfajta sokkal egészségesebb, mint az édesítőszer és jóval lassabban szívódik fel, mint a cukor, így nem hat bombaként a vércukorszintünkre.
  • Nemcsak lisztérzékenyeknek: gluténmentes diéta
    A diétában a búzát, rozst, árpát és zabot tartalmazó élelmi anyagokat és élelmiszereket a beteg nem fogyaszthat. Helyette kukorica-, burgonya vagy rizslisztet, búza-, burgonya- és rizskeményítőt kell használni. Ezeket segédanyagként és sütőanyagként is lehet alkalmazni.
  • A kalóriaszegény étkezés 7 alappillére
    Mit fogyasztunk, ha fogyókúrára szánjuk magunkat? Milyen élelmiszerek az egészséges étkezés alapjai és mennyit fogyaszthatunk belőlük? Íme 7 táplálék, amely a diétánk alapját képezheti valamint egyheti mintaétrend.
  • Diéta vagy életstílus?
    A diabétesz, és a magas vérnyomás a bizonyítékai arra vonatkozóan, hogy valami nincs rendben azzal, ahogyan táplálkozunk. A statisztikák szerint, hosszútávon minden diéta megbukik. Minden szervezet más, éppen ezért különböző módon is reagál a diétákra. Viszont az egyoldalú étrend, a vitaminok hiánya, egyforma hiánybetegségeket idézhetnek elő.
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned

KÖVESS MINKET!

 
 

Follow Me on Pinterest

TÁMOGASD MUNKÁNKAT

-H I R D E T É S-

EZT IS AJÁNLJUK

KÖVESS MINKET ITT IS

 
 

BELÉPÉS

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned, vagy regisztrálj!

Celsus az egészségért

KERESS OLCSÓ SZÁLLÁST