2013. január 10., csütörtök 08:34

Fehérjeporok, fitneszitalok – szükség van rájuk?

Írta:  IMPULSERMAGAZIN
  • Betűméret Betűméret csökkentése Betűméret csökkentése Betűméret növelése Betűméret növelése
  • Nyomtatás
  • E-mail
Értékelés:
(0 szavazat)
A fehérjeporok nemcsak szükségtelenek, hanem akár veszélyesek is lehetnek. A fehérjeporok nemcsak szükségtelenek, hanem akár veszélyesek is lehetnek.
Az izomtömeg elsősorban fehérjéből (proteinből) áll. Aki tehát több muszklit szeretne, ezek szerint elegendő építőanyagra van szüksége – ez idáig helyénvaló. A remény azonban, miszerint csupán a fehérjekészítmények szorgalmas nyelése által bírjuk növekedésre az izmokat, egy téveszme: csak azok az izmok nőnek és gyarapodnak, amelyek dolgoznak. Fehérjeporra vagy -italra ehhez egyáltalán nincs szükség. A húsban és tejtermékekben, sőt bizonyos zöldségfélékben, mint a hüvelyesek és a káposzta, már egy csomó protein van. Például 20 gramm fehérje található 100 gramm csirkehúsban, 750 ml íróban vagy 200 gramm lencsében.


Normál vegyes étrenddel naponta 100 gramm fehérjét veszünk magunkhoz – ami több mint elegendő a sporthoz és az izomépítéshez. A fehérjeporok azonban nemcsak szükségtelenek, hanem akár veszélyesek is lehetnek: a túl sok fehérje veseproblémákat okozhat. A termékek minősége is gyakran hagy kívánnivalót maga után: sok készítmény kollagénfehérjéből áll, amelyet porcból, bőrkéből és más vágóhídi hulladékból nyernek.



A fitneszitalok fitté tesznek

Az egy óránál rövidebb időtartamú sporttevékenységekhez szomjoltónak teljesen elegendő a víz. A legtöbb fitneszital azonban sokkal többet ígér: lendületet, energiát és teljesítményt. A gyártók ígérete szerint a hozzáadott sók pótolják az izzadással kiválasztott elektrolitokat, a magnézium megelőzi a görcsöket, a koffein fokozza a teljesítményt, és a cukor növeli az energiatartalékokat. A hozzákevert összetevőkből azonban sok a teljesen fölösleges. Egyedül a nátriumnak és a szénhidrátoknak van értelme hosszabb állóképességi sportnál. Azonban a flakonból érkező energialöket azoknál az embereknél, akik az edzést fogyásra használják, kimondottan kontra produktív: kevés korty is elég ahhoz, hogy a félórás izzadással elhasznált energiát pótoljuk, így aztán fuccs a fogyókúrának!

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned

KÖVESS MINKET!

 
 

Follow Me on Pinterest

TÁMOGASD MUNKÁNKAT

-H I R D E T É S-

EZT IS AJÁNLJUK

KÖVESS MINKET ITT IS

 
 

BELÉPÉS

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned, vagy regisztrálj!

Celsus az egészségért

KERESS OLCSÓ SZÁLLÁST