2013. augusztus 12., hétfő 08:12

Tökéletes kikapcsolódás a vízen – vízi ellazulás

Írta:  Impulser
  • Betűméret Betűméret csökkentése Betűméret csökkentése Betűméret növelése Betűméret növelése
  • Nyomtatás
  • E-mail
Értékelés:
(0 szavazat)
Mindenki sok olyan programot, sportot ismer, amihez víz szükséges. Úszás, vízi aerobik, wakeboard és még sorolhatnám. Világszerte egyre népszerűbbek ezek a sportok. Az 1980-as évektől, azonban a különféle vízi ellazulásos technikák is hódítani kezdtek. A víz rendkívül kedvező fizikai tulajdonságait (sűrűség, ellenállás, felhajtóerő, hidrosztatikai nyomás, áramlás) használják ki, amelyek jótékony hatással vannak szervezetünkre.


Pozitív egészségügyi vonatkozások

Ezeket a technikákat meleg vízben (34-36°C), nyugodt, csendes körülmények között végezzük, hiszen ezek a módszerek nemcsak a fizikai ellazulásban segítenek, hanem a lelki egyensúlyunkra is jó hatással vannak. Megszakítás nélküli mozdulatsorok jellemzőek, amelyek összhangban vannak légzésünkkel. Megfelelően képzett gyógytornász és/vagy mozgásterapeuta irányítása alatt különböző betegségek kezelésében is segíthet.

     A vízi ellazulás pozitív hatásai szervezetünkre

  • segíti a testi és lelki ellazulást
  • nyugodtabb, pihentetőbb alvást tesz lehetővé
  • kíméli ízületeinket
  • örömöt szerez, megnyugtat, oldja a feszültséget
  • átmozgatja testünket
  • enyhíthet fájdalmainkon
  • türelmünket, kreativitásunkat fejleszti
  • növeli bizalmunkat a víz irányába

A szárazföldi módszerekhez hasonlóan a vízi relaxációnak is van aktív illetve passzív fajtája.

Aktív vízi ellazulás

Az aktív formák végezhetőek egyénileg, illetve csoportosan is. Ilyen módszerek például a voda (vízi) jóga, Aqua pilates, Aqua stretching és az Ai-chi, ami ötvözi a tai-chi, a Shiatsu és a Watsu elemeit. Ezt a módszert az egyik legelismertebb japán úszás- és fitness szaktanácsadó dolgozta ki. A szárazföldi gyakorlatok vízben való végzése még hatásosabb a víz ellenállása miatt.

Passzív ellazulás a vízben

A meleg víz érzése a bőrünkön, a lebegés érzése, a terapeuta által végzett masszázsfogások és nyújtások segítik a teljes ellazulást és fokozzák az élményt. Egy átlagos kezelés általában 30-60 percig tart.
A Watsu (vízi Shiatsu) nevű módszert tekinti az összes ellazulásos vízi technika ősatyjának. Harold Dull alkotta meg a módszert az 1980-as évek elején. Mára már világszerte őt tartják a Watsu mesterének. A kezelések mind lelkünkre, mind testünkre hatással vannak. Dinamikus mégis finom mozdulatok és nyújtások jellemzik a terápiát, masszázzsal egybekötve.
A Watsu-hoz hasonló passzív módszer még az Aquanatal, amelyet kismamáknál alkalmaznak, hogy hatékonyabbá tegyék a szülésre való készülést. Ennél a módszernél az alany csak lebeg a víz színén (a páciens hónalja és térde alatt egy – egy vízinudli található, ami fenntartja a víz felszínén). Egy másik ilyen lebegéses módszer az Aqua-Relax, amelynél a páciens szintén csak lebeg és a terapeuta különböző masszázs fogásokkal, ringatással és nyújtásokkal segíti a tökéletes relaxációt.
Természetesen még rengeteg másféle módszer is létezik. A legfontosabb, hogy mindenki találja meg azt, ami őt a legjobban ellazítja.

Kapcsolódó elemek

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned

KÖVESS MINKET!

 
 

Follow Me on Pinterest

TÁMOGASD MUNKÁNKAT

-H I R D E T É S-

EZT IS AJÁNLJUK

KÖVESS MINKET ITT IS

 
 

BELÉPÉS

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned, vagy regisztrálj!

Celsus az egészségért

KERESS OLCSÓ SZÁLLÁST