2013. augusztus 22., csütörtök 11:57

Diéta vagy életstílus?

Írta:  Impulser
  • Betűméret Betűméret csökkentése Betűméret csökkentése Betűméret növelése Betűméret növelése
  • Nyomtatás
  • E-mail
Értékelés:
(0 szavazat)
A diabétesz, és a magas vérnyomás a bizonyítékai arra vonatkozóan, hogy valami nincs rendben azzal, ahogyan táplálkozunk. A statisztikák szerint, hosszútávon minden diéta megbukik. Minden szervezet más, éppen ezért különböző módon is reagál a diétákra. Viszont az egyoldalú étrend, a vitaminok hiánya, egyforma hiánybetegségeket idézhetnek elő.

Rostban gazdagon

Táplálkozásunk alapja a rostban gazdag gabonafélék fogyasztása. Sokan tévesen azt gondolják, hogy a kenyér iszonyúan hizlal és, hogy a szénhidrátok megvonásával tartós eredményeket érhetünk el például a fogyókúra terén. Az egysíkú és hosszútávra tarthatatlan megoldásokkal nem célszerű próbálkozni. Az energiához ugyanis szükség van szénhidrátokra, különösen az összetett, lassan lebomló típusúakra.
Ezeknek a tápanyagoknak segítségével lesz erőnk gondolkodni, dolgozni és sportolni, egész egyszerűen élni. A teljes kiőrlésű kenyérből, továbbá a tészták, a rizs, a gabonapelyhek, a burgonya, és a hüvelyesekből, kellene a napi kalória-bevitel legnagyobb részét fedezni. Minél “összetettebb” szénhidrátból áll egy étel és nem finomított fehér lisztből, annál több benne az értékes keményítő, a rost, a B-vitamin; emellett lényegesen laktatóbb is, mert lassabban emésztjük meg.

Egészséges vércukorszint

A lényeg; ha egész nap egyenletes a vércukorszintünk, akkor nincsenek falási rohamok, farkaséhség, csokoládééhség. Mi biztosítja legjobban az egyenletes vércukorszintet? A megfelelő szénhidrátokat tartalmazó, kiegyensúlyozott étrend. Azaz, aki csak salátát rágcsál egész nap csirkehússal, egész nap éhes marad. A Glikémiás Index, a szerint való osztályozás, hogy az egyes élelmiszerek a glükózhoz, alapegységhez (100) viszonyítva, mennyire emelik meg a vércukor szintünket, mennyi inzulin termelését idézik elő rövid idő alatt. Minél alacsonyabb egy étel GI-értéke, annál kisebb mértékben emeli meg a vércukorszintet, így kisebb az inzulinlöket, és a túlzott raktározás is.


Együnk gabonát?

Napjainkban főleg finomított gabonákon élünk, tartózkodva az intenzív fizikai tevékenységektől. Nem használjuk izmaink nagy részét, óránk szerint étkezünk, nem az ösztöneink vezérelnek, nem akkor eszünk, amikor szükséges, és nem azt, amire leginkább szüksége lenne szervezetünknek.
Ne szegjünk szabályokat azzal, hogy ösztöneinket elnyomva helytelenül megválasztott étkezésekkel terheljük szervezetünket. Legyünk ösztönös követői a tápanyagokban gazdag egészséges étrendnek. Aki megalapozza a napját kenyérrel, amiben vannak pelyhek, olajos magvak, rozsliszt vagy akár korpa, az biztosan nem fog hízni, sőt, még fogyhat is. Ez ne diéta legyen, hanem egy életstílus.

Kapcsolódó elemek

  • Keleti Andrea vitamininfúzióval készül a tavaszra
    A tavasz a megújulás és az újjászületés időszaka, jól tudja ezt a népszerű táncosnő, Keleti Andrea is, aki a hosszú téli hónapok után egy kis feltöltődésre vágyott.
  • Frontérzékenység
    Szeszélyes időjárásunk következtében frontok jönnek és frontok mennek. Ez különösen az idősek szervezetére jelent fokozott terhelést, de az ilyen gyakori légnyomásváltozások a fiatalokat sem kímélik. Minden légnyomásváltozásra szervezetünk válaszreakciót küld, ami megzavarhatja a keringési rendszert.
    A front nem más, mint a hideg és meleg levegő határán kialakuló légköri képződmény, amelyet a légnyomás és szélerősség változásai, hőmérséklet esése vagy emelkedése, páratartalom egyidejű változása jellemez. A hirtelen légnyomás- és egyéb változásokhoz szervezetünk igyekszik mielőbb alkalmazkodni, ez vérnyomásunkra is hatással van. Ugyanilyen hirtelen emelkedhet vagy csökkenhet vérnyomásunk.
  • A legfontosabb vitaminok áttekintése

    A-vitamin – retinol

    Az A-vitamin különösen fontos a sötétben való látáshoz, a gyerekeknél a növekedéshez és a bőr és nyálkahártya felépítéséhez. A retinol hiánya úgynevezett éjszakai vaksághoz vezet. További tünetek a száraz bőr vagy töredezett haj.
  • Az ezerarcú kakaó
    -
    Egyszerre gyümölcs, fűszer, ital és desszert, rendelkezik élénkítő és gyomornyugtató hatással, a bőrt sugárzóvá és selymessé teszi, hiszen táplálja, helyreállítja a rugalmasságát és simaságát. A kakaó a csokoládé fontos alapanyaga.
  • Köles – egy egészséges szépítő
    -
    Kínában és Mezopotámiában már 8000 évvel ezelőtt fogyasztottak kölesből készült lepénykenyeret. A köles azonban nemcsak a legrégibb, hanem ásványi anyagokban a leggazdagabb gabona is. A bőségesen tartalmazott vitaminok és tápanyagok által a kis magok jóllakatnak, egészségesek és szépítenek. A kölest mégis ritkán találjuk meg a magyar konyhában.
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned

KÖVESS MINKET!

 
 

Follow Me on Pinterest

TÁMOGASD MUNKÁNKAT

-H I R D E T É S-

EZT IS AJÁNLJUK

KÖVESS MINKET ITT IS

 
 

BELÉPÉS

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned, vagy regisztrálj!

Celsus az egészségért

KERESS OLCSÓ SZÁLLÁST