2013. szeptember 10., kedd 12:28

A kalóriaszegény étkezés 7 alappillére

Írta:  Impulser
  • Betűméret Betűméret csökkentése Betűméret csökkentése Betűméret növelése Betűméret növelése
  • Nyomtatás
  • E-mail
Értékelés:
(0 szavazat)
Mit fogyasztunk, ha fogyókúrára szánjuk magunkat? Milyen élelmiszerek az egészséges étkezés alapjai és mennyit fogyaszthatunk belőlük? Íme 7 táplálék, amely a diétánk alapját képezheti valamint egyheti mintaétrend.


Tojás

Az egyik legértékesebb fehérje. Sok benne az A – és a D vitamin, valamint a vas. Egy tojás 70 kalória, napi két tojás beleilleszthető a diétába.

Tej

A-, D- és B vitamint tartalmaz. Egy dl tej kalóriaértéke 60, naponta 3dl több nem ajánlatos. (beleszámítva a joghurtot, kefirt és aludttejet is.) Vajat, tejfölt és tejszínt csak ízesítésre használjunk.

Túró

Igen értékes fehérje. 10dkg fehér zsíros tehéntúró 140 kalória, a kőrözött alig több, laktató és az étrendet változatossá teszi.

Sajtok

Csak sovány sajtok jöhetnek számításba, az ömlesztett sajtok tilosak.

Húsok

Csak sovány hús, szárnyas és a hal fogyasztható. Viszonylag kevés kalóriát tartalmaz a gépsonka, a sonka szalámi, a virsli és parizer (10dkg 160 és 250 kalória között). A többi húsipari termék zsíros, kalóriatartalmuk 450 és 520 között van.

Gyümölcsök

Vitamin és ásványi anyag tartalmuknál fogva, főzelékek mellett és velük együtt a laktató energiaszegény diéta alapjai. Napi 20-40dkg fogyasztható belőlük. (A szőlő és a banán kivételével). A gyümölcs ivólé, pép, turmix, gyümölcssaláta igen előnyös.
A fogyókúrába időnként egy-egy gyümölcsnap is beiktatható, ilyenkor néhány szem szőlő és egy fél banán is fogyasztható a korlátlan mennyiségű egyéb gyümölcshöz.

Burgonya

Két kisebb darab fogyasztható a napi diétában. 10 dkg 90 kalóriát tartalmaz. (Hozzávetőlegesen 1 dl bor 85 kalória. Az energiaszegény diétából iktassuk ki az alkoholos italokat.)
A megfelelő alapdiéta biztosítja az egyenletes és folyamatos fogyást a szervezet túlzott igénybevétele nélkül.

Napi közel 1000 kalóriatartalmú étlappélda – egy hétre:


1. nap

  • Reggeli: 2 dl natúr gyümölcslé, 3-4 szelet gépsonka, fél kifli.
  • Tízórai: 1 főtt tojás és egy alma.
  • Ebéd: Töltött paprika
  • Uzsonna: Kefir
  • Vacsora: Grill csirke, céklasaláta, 2 dl citromos víz

2. nap

  • Reggeli: 1 pohár tej, 3-4 szelet felvágott, fél kifli, 10 dkg paradicsom vagy retek

  • Tízórai: Egy kockasajt, egy alma

  • Ebéd: 1 tányér húsleves, főtt marhahús sóskamártással

  • Uzsonna: Joghurt

  • Vacsora: Kőrözött, fél kifli, egy alma

3. nap

  • Reggeli: Egy pohár narancslé és egy lágy tojás, fél kifli pirítva
  • Tízórai: 1-2 szelet trappista sajt és egy alma
  • Ebéd: Zöldség leves, 1 palacsinta
  • Uzsonna: Kefir
  • Vacsora: Csirke roston, zöldségköret

4. nap

  • Reggeli: Tejeskávé, csirke vagy pulykamell szalámi, retek vagy uborka
  • Tízórai: Egy alma
  • Ebéd: Zöldbableves, párolt sárgarépa, roston csirkemell
  • Uzsonna: Tojássaláta,
  • Vacsora: Túró, pirított kenyér és tea

5. nap

  • Reggeli: 2 dl cékla vagy répalé, sajt, alma
  • Tízórai: 3-4 szelet párizsi, kifli
  • Ebéd: Grillcsirke, párolt zöldborsó
  • Uzsonna: Gyümölcs
  • Vacsora: Svédgomba

6. nap

  • Reggeli: 1 pohár tej, 3-4 szelet csirkemell sonka, retek vagy uborka zsemle
  • Tízórai: Körte
  • Ebéd: Párolt marhaszelet főzelékkel
  • Uzsonna: Joghurt
  • Vacsora: 1 virsli zsemlével

7. nap

  • Reggeli: Kefir, gépsonka, fél kifli

  • Tízórai: Ementáli sajt és pár szem szilva vagy alma

  • Ebéd: Párolt vagy grill csirkemell, főtt karfiollal

  • Uzsonna: 3 szelet párizsi és alma

  • Vacsora: Főt hús, paradicsommártással

 



Kapcsolódó elemek

  • Húsvét előtti tisztítókúra és fogyókúra egyszerűen
    A kurkumát szerte a világon ismerik, nálunk is számos háztartás elengedhetetlen tartozéka, használjuk a főzéshez ízesítőként. Azonban azt kevesen tudják, hogy a kurkuma az egyik legjobb szer lehet a testünk méregtelenítésére, sőt még fogyhatunk is segítségével.
  • Nyári kilóolvasztó receptek
    A nyári hőségben előkerülnek a fürdőruhák és sokan plusz kilóik miatt aggódnak. Szerencsére néhány egyszerű ital elkészítésével felvehetjük a harcot a túlsúllyal szemben. Természetesen a testmozgás elengedhetetlen része minden testsúlycsökkentő programnak, de bizonyos ételek, italok segítenek a zsír égetésében és bontásában.
  • Nemcsak lisztérzékenyeknek: gluténmentes diéta
    A diétában a búzát, rozst, árpát és zabot tartalmazó élelmi anyagokat és élelmiszereket a beteg nem fogyaszthat. Helyette kukorica-, burgonya vagy rizslisztet, búza-, burgonya- és rizskeményítőt kell használni. Ezeket segédanyagként és sütőanyagként is lehet alkalmazni.
  • Diéta vagy életstílus?
    A diabétesz, és a magas vérnyomás a bizonyítékai arra vonatkozóan, hogy valami nincs rendben azzal, ahogyan táplálkozunk. A statisztikák szerint, hosszútávon minden diéta megbukik. Minden szervezet más, éppen ezért különböző módon is reagál a diétákra. Viszont az egyoldalú étrend, a vitaminok hiánya, egyforma hiánybetegségeket idézhetnek elő.
  • Ez lehet a diétád megmentője: Garcinia gyümölcs
    -
    Jön a nyár, a bikiniszezon, mindannyian szeretnénk jól kinézni fürdőruhában is. Egy nálunk kevésbé ismert trópusi gyümölccsel, a garciniával éhezés nélkül mondhatunk búcsút a plusz kilóknak, hiszen a garcinia segít a zsírpárnák eltüntetésében, miközben csökkenti az éhségérzetet!
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned

KÖVESS MINKET!

 
 

Follow Me on Pinterest

TÁMOGASD MUNKÁNKAT

-H I R D E T É S-

EZT IS AJÁNLJUK

KÖVESS MINKET ITT IS

 
 

BELÉPÉS

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned, vagy regisztrálj!

Celsus az egészségért

KERESS OLCSÓ SZÁLLÁST