2013. szeptember 12., csütörtök 08:58

Energiaszegény étrenddel elkerülhető az elhízás

Írta:  Impulser
  • Betűméret Betűméret csökkentése Betűméret csökkentése Betűméret növelése Betűméret növelése
  • Nyomtatás
  • E-mail
Értékelés:
(0 szavazat)
Energiaszegény étrenddel gyógyítható az elhízás Energiaszegény étrenddel gyógyítható az elhízás
Energiaszegény étrenddel elkerülhető az elhízás
A jó fogyókúra nem lehet túl szigorú, de túl elnéző sem. A lassú, egyenletes és az orvosi tanácsokat is figyelembe vevő fogyás a célravezető, ami legalább egy hónap, amíg a fogyókúrázó megtanulja az egészséges korszerű táplálkozást. Csak ettől várható az eredmény, ez akadályozza meg a visszahízást.

Együnk gyakrabban, de keveset!


A lassú fogyókúránál a bőr rugalmasan alkalmazkodik a testsúlyváltozáshoz, nem válik ráncossá, petyhüdtté. Szabály elsősorban, minden étkezésnél, az eddigi teljes adag helyett, mindennek csak a felét fogyasszuk! Az üres gyomorból jobban felszívódik a táplálék, és kellemetlen éhségérzet is keletkezik. Sokan nem vacsoráznak, – a fogyás szándékával. A tapasztalat azonban az, hogy ők többet reggeliznek és ebédelnek. Ez nem fogyókúra és nem energiaszegény étrend, nem is fogynak, sőt, gyakran híznak is. A gyakori evés napi ötszöri étkezést jelentsen, így a gyomor sosem lesz üres!

A súlycsökkentésről


Az energiaszegény étrend csak néhány napig, esetleg egy hétig okoz kellemetlen éhségérzetet. A diéta miatt a szervezet vegyhatása kissé savas irányba tolódik el, és ez önmagában is csökkenti az étvágyat. Az éhségérzet megszüntetésére, az étvágy csökkentésére legtöbben, gyógyszereket is használnak.
A súlycsökkentő hatás csak a kúra ideje alatt tart, ezért is nem ajánlatos a gyógyszeres fogyasztás. Befejezése után általában több a súlygyarapodás, mint a leadás. A fogyókúrázó nem tanulja meg az energiaszegény diéta, valamint a korszerű táplálkozás alapszabályait és módszerét, pedig a testsúly stabilizálása csak így lehetséges. A fogyókúrás szereknek is vannak kellemetlen mellékhatásai, ez esetben a szedésüket azonnal abba kell hagyni!

Gyakorlati tanácsok


Az eredményes fogyókúrához türelemre, kitartásra és önfegyelemre van szükség. A jó diéta összeállítása nemcsak bizonyos szakértelmet, hanem következetességet is igényel. A kívánatos testsúly eléréséhez viszonylag hosszú időre van szükség.
Az energiaszegény diétából ki kell hagyni az úgynevezett luxus vagy üres kalóriákat, mert a szervezetnek nincs szüksége rájuk, fogyasztásuk hizlal. Több- kevesebb szénhidrát és zsír ugyanis jóformán minden tápanyagban van, ezekből kell annyit fogyasztani, ami a napi energiaszükségletet fedezi.

Mellőzzük a luxuskalóriákat!


Luxuskalóriát tartalmazó diétából kiiktatandó cukor, a lekvár, a befőtt, szörpök, üdítő italok, a sütemények, az alkohol italok, a fagylalt és a tejszín, a vajas sütemények, a szalonna illetve a zsíros felvágottak. A kávéba, teába ne tegyünk cukrot, édesítőt. Ne fogyasszunk vajas kenyeret, zsíros kenyeret vagy lángost.
A rántást csak kevés lisztből készítsük, és csak akkor, ha az étel feltétlenül megkívánja. Viszont minden étkezés tartalmazzon fehérjét! A zöldségfélék az energiaszegény diéta alapjai. Kevés is laktat, sok bennük a vitamin, és az ásványi anyag. Változatosan készíthetők, főzve, párolva, salátának, főzeléknek. A fűszerezés legyen mérsékelt, mert a fűszerek étvágygerjesztők.
Fontos a mozgás! Tornázzunk, sportoljunk, ússzunk. Hasznos a kerti munka és általában a fizikai munka. Ha tehetjük, vegyük igénybe a szakember, illetve tanácsadó segítségét!

Kapcsolódó elemek

  • Az elhízás majdnem akkora költségeket ró a világra, mint a dohányzás
    -
        Washington, 2014. november 20., csütörtök (MTI) - Az elhízás majdnem ugyanakkora költségeket ró a világra, mint a dohányzás és a fegyveres konfliktusok, nagyobb terhet jelent, mint akár az alkoholizmus, akár a klímaváltozás - állapította meg egy amerikai kutatás, mely az elhízás legyőzésének stratégiáit is vizsgálta.
  • Az eredményes és tartós fogyókúra titka
    Napjainkban többféle étrend-kiegészítő létezik, amelyeket testsúlycsökkentéshez javasolnak. Ezek leginkább a zsírfelszívódást gátolva fejtik ki hatásukat, ami nem biztos, hogy minden esetben megfelelő a testsúlycsökkentő diéta kiegészítésének.
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned

KÖVESS MINKET!

 
 

Follow Me on Pinterest

TÁMOGASD MUNKÁNKAT

-H I R D E T É S-

EZT IS AJÁNLJUK

KÖVESS MINKET ITT IS

 
 

BELÉPÉS

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned, vagy regisztrálj!

Celsus az egészségért

KERESS OLCSÓ SZÁLLÁST