2013. október 21., hétfő 15:29

Aktuális: az antibiotikumokról és probiotikumokról

Írta:  Impulser
  • Betűméret Betűméret csökkentése Betűméret csökkentése Betűméret növelése Betűméret növelése
  • Nyomtatás
  • E-mail
Értékelés:
(0 szavazat)
Az antibiotikumok csak és kizárólag a baktériumok ellen hatnak, vírusok és gombák ellen nem Az antibiotikumok csak és kizárólag a baktériumok ellen hatnak, vírusok és gombák ellen nem
Olyan sok ellentmondó információt hallani az antibiotikum témakörről, hogy arra gondoltunk készítünk egy összefoglalót olvasóink tájékoztatására.


Számos dolog okozhat fertőzést, gombák, baktériumok, vírusok, ezek tulajdonságaik alapján különbözőek. Az antibiotikumok csak és kizárólag a baktériumok ellen hatnak, vírusok és gombák ellen nem. Az antibiotikum típusát és adagját orvos határozza meg. Sajnos előfordulhatnak olyan betegségek, amikor szükséges az antibiotikum, de törekedjünk arra, hogy minél kevesebbet szedjünk.
Akkor megfelelő az antibiotikum, ha már az első napon érezhető a javulás. Optimális hatás elérése érdekében, az előírt mennyiséget mindig ugyanabban az időpontban, lehetőleg vízzel, és ne széttörve vegyük be.

Az antibiotikumok nem válogatnak, károsíthatják a különösen sérülékeny, jótékony baktériumokat is. A kezelés alatt felborulhat a szervezet mikrobiológiai egyensúlya. Minél szélesebb spektrumú az antibiotikum, illetve minél gyakrabban használjuk, annál nagyobb a szövődmények kialakulásának veszélye.
Sokan, ha már jobban érzik magukat, megfeledkezve a betegségükről, abbahagyják az antibiotikum szedését, aminek azonban súlyos következményei is lehetnek. Nem szabad a szedését abbahagyni, mert az elősegíti az adott antibiotikumnak ellenálló baktériumtörzsek kialakulását.
Ismert antibiotikumhoz társuló mellékhatás a hasmenés, ezenkívül gyakori a szájüreg fertőződése is. A Candida gomba túlzott elszaporodását a jótékony baktériumok gátolhatják meg, így az antibiotikum fogyasztás kedvezhet a gombák térnyerésének.

A szükséges plusz: Pro- és Prebiotikum


Az antibiotikum szedése csak probiotikummal együtt ajánlott, így megvédhetjük a bélflóra egyensúlyát. A szájon át adott antibiotikumok az egész testben eloszlanak, a probiotikumot ezért legalább három órával az antibiotikum után vegyük be.

A probiotikus baktériumok benépesítik a tápcsatornát, a száj- és az orrüreget, még a kötőhártyát is, szerepük a baktériumok és gombák féken tartása. A probiotikumok szedése nem csökkenti más gyógyszerek hatását.



A probiotikumok jótékony hatású baktériumok, amelyek javítják a bélflóra működését. Fontos, hogy élőkultúrát tartalmazzon, mert az hamar szaporodásnak indul. A szaporodást elősegíti, ha a készítmény tartalmaz prebiotikumot is. Az élő pro- és prebiotikus baktériumtörzsek egymás hatását erősítik, tartósan megtelepednek és elszaporodnak a vastagbélben. Hatásuk tartós, az egyensúly fenntartásához a későbbiekben heti 1-2 adag is elegendő.

Kapcsolódó elemek

  • A túl sok és gyors tempójú futás épp oly káros lehet, mint a mozgásszegény életmód
    -
        London, 2015. február 4., szerda (MTI) - A túl sok és gyors tempójú futás épp olyan káros lehet az ember egészségére, mint a mozgásszegény életmód - derült ki a Journal of the American College of Cardiology című szívgyógyászati szaklapban közölt dán tanulmányból.
  • Megtalálhatta a rák ellenszerét egy nyolcéves kislány?
    Meglepő ötlettel állt elő egy kisiskolás, mikor rákkutató szülei arról kérdezték, ő mivel gyógyítaná a daganatos betegeket.
  • Élünk vagy túlélünk?
    A kérdés nem lehet mindegy, éppen ezért tudatos egyensúlyra kell törekednünk, az élet minden területén. Törődjünk egészségünkkel, ne hárítsuk az orvosra minden esetben a felelősséget! A betegségek, hiányállapotok és a gyengeség ne tartozzon az emberhez.
  • Szunai Linda így lesz fitt a strandszezonra!
    Népszerű szépségkirálynőnek lenni igazi kihívás, jól tudja ezt Szunai Linda, Miss World Hungary 2011 is, aki mindent megtesz azért, hogy még egészségesebb és fittebb legyen a nyári strandszezonra! A következőkben Linda elárulja életmód tippjeit!
  • Borban az egészség
    Egészségünk érdekében, akár minden nap ihatunk egy pohárka vörösbort, hiszen a benne található polifenolok javunkat szolgálják, viszont fontos a mértékletesség. Maximum két deciliter minőségi vörösbor az a mennyiség, ami még pozitív hatással bír.
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned

KÖVESS MINKET!

 
 

Follow Me on Pinterest

TÁMOGASD MUNKÁNKAT

-H I R D E T É S-

EZT IS AJÁNLJUK

KÖVESS MINKET ITT IS

 
 

BELÉPÉS

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned, vagy regisztrálj!

Celsus az egészségért

KERESS OLCSÓ SZÁLLÁST