2014. március 18., kedd 15:49

Hasznos tippek izomlázra

Írta:  Impulser
  • Betűméret Betűméret csökkentése Betűméret csökkentése Betűméret növelése Betűméret növelése
  • Nyomtatás
  • E-mail
Értékelés:
(0 szavazat)

Az izomláz megelőzésében is fontos a fokozatosság.  A túlzott megterhelés következtében olyan mértékű izomláz is kialakulhat, hogy napokig még mozogni is alig bírunk. Szélsőséges esetben akár még hőemelkedéssel is járhat.


Az izomláz olyan oxigénhiányos állapotban keletkezik, amikor az izom elegendő oxigén híján a tápanyagokat kedvezőtlen módon használja fel. Ilyenkor romlik az izmok anyagcseréje és a felszaporodó tejsav akadályozza összehúzódásukat. A felhalmozódott tejsav ingerli a fájdalom közvetítésében részt vevő érző idegsejteket, az izmok pedig megduzzadnak. Ez okozza a kellemetlen fájdalmat, amit izomlázként érzékelünk.

Izomgörcs, izomfájdalom

Izomgörcs nem csak túlerőltetés miatt, hanem egyes gyógyszerek mellékhatásai miatt is jelentkezhet. A vízhajtókszedése, a nem megfelelő táplálkozás, a hasmenés vagy a túlzott verejtékezés miatt bekövetkező sóhiány is vezet izomgörcshöz. Ilyenkor masszírozzunk a fájdalmas területet, ami oldja a görcsöt. A lábszárban jelentkező hasogató fájdalom további oka lehet az is,hogy járáskor az alsó végtagi verőerek a rajtuk lévő szűkület miatt nem tudnak elegendő vért szállítani, aminek következtében az izmok tápanyag és oxigén hiányában görcsbe rándulnak. A vér koleszterinszintjét csökkentő gyógyszerek pedig izomfájdalmat okozhatnak. Szerencsére, az izomláz oka az esetek zömében csupán a nem megfelelő kondíció.

A hatásos segítség

Az izomsejtek a fehérjék segítségével pár nap alatt újjáépülnek. A magnézium és a B6 vitamin jótékony hatással van a feszülő izmokra.A banán magas káliumtartalma miatt szintén hatásos izomláz ellen, miközben a sóveszteséget is pótolja. Természetesen enyhébb, kíméletesebb fizikai terhelést kell alkalmaznunk. A legmegfelelőbb erre a célra az úszás, a könnyed séta vagy akár a termálfürdő.A Holt-tengeri só többek között ellazítja az izmokat, de a fájdalom meleg borogatással is orvosolható. Napi legalább 30 perc sétával nemcsak az izomlázat előzzük meg, de általános egészségi állapotunkon is sokat javíthatunk.

pin left
pin right

Gyógynövények izomláz ellen

Körömvirág

A körömvirág kenőcsöt vagy alkoholos kivonatát használjuk fájdalomcsillapításra. Nem csak az izomfájdalmat csökkenti, hanem fertőtlenítő, gombaölő, vízzel hígítva izomláz, zúzódás, és rándulás kezelésére is alkalmazható.

Gyömbér

A gyömbért nem csak megfázás és gyomorrontás esetén használjuk előszeretettel, hiszen fájdalomcsillapító hatása is van. Rendszeres gyömbérszedés ugyanis csökkenti az igénybevett izmok fájdalmát. Tavasszal a kerti munkálatokat megelőzően érdemes gyömbérrel ízesíteni teánkat.

Cickafarkfű

A cickafarkfű a bekeményedett izmok lazítója.

Boróka

A boróka a csomós izmok ellazítására a legalkalmasabb, kitűnő fájdalomcsillapító és nem csak izomlazító, hanem narancsbőr ellen is nagyszerűen alkalmazható.

Levendula

A levendula kifejezetten egy remek feszültségoldó. Gyakran alkalmazzák reuma vagy idegzsába ellen, a masszírozásra használt levendulaolajat tartalmazó krémek pedig oldják az izomfeszültséget, enyhítik a fájdalmat és a gyulladást. Keserűsó és levendulaolajjal kitűnő izomlazító fürdő készíthető.

Kapcsolódó elemek

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned

KÖVESS MINKET!

 
 

Follow Me on Pinterest

TÁMOGASD MUNKÁNKAT

-H I R D E T É S-

EZT IS AJÁNLJUK

KÖVESS MINKET ITT IS

 
 

BELÉPÉS

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned, vagy regisztrálj!

Celsus az egészségért

KERESS OLCSÓ SZÁLLÁST